Gratecka, Zapędka, Seń, Nieszkowska, Morewska i Chwaska o reformie mediów publicznych.Przewodnicząca Gabinetu Cienii i Partii Piękna Polska Felicja Gratecka (widoczna na zdjęciu powyżej) oraz ludzie odpowiedzialni za Media a także Kulturę i Rozrywkę w wspomnianym gabinecie wypowiedzieli się o reformie mediów publicznych, którą wprowadzi Partia Polaków, o ile zwycięży w wyborach.Reforma ma zakładać połączenie Telewizji Polskiej, Polskiego Radia i Polskiej Agencji Prasowej w jeden duży medialny koncern państwowy. Wedle planu Partii Polakóa ma być przywrócenie opłat za media publiczne za 8 złotych, wyłączenie z terytorium Polski kanału TVP Polonia, oraz powszechny dostęp do kanałów TVP w naziemnej telewizji cyfrowej, płatnych sieciach kablowych i platformach telewizyjnych, oraz w internecie.
Felicja Gratecka (Przewodnicząca Gabinetu Cienii i Partii "Piękna Polska":"Ten pomysł jest bardzo dobry ale jeszcze wymaga pewnych zmian i poprawek chociażby tych które zostaną zaproponowane przez nasz gabinet cienii a co za tym idzie naszą partię"
Dominika Zapędka (Dyrektor ds. eksperckich w Pięknej Polsce):"Pomysł jest sam w sobie dobry ale wymaga jeszcze pewnych korekt. Przykładowo po takiej reformie Polskie Radio i Telewizja Polska z jednej strony powinny zostać połączone w jeden organizn a z drugiej strony dla bezpieczeństwa do osobnej jednostki powinny zostać przeniesione stacje regionalne będące sercem mediów publicznych. Jesteśmy więc za powołaniem PRT czyli Polskiego Radia i Telewizji oraz PMR czyli Polskich Mediów Regionalnych."
Katarzyna Seń (Dyrektor ds. Mediów w Pięknej Polsce): "Reforma będzie mogła być skuteczna jeśli uprzednio podzieli się media po stronie radia jak i telewizji na anteny główne, misyjne i komercyjne gdyż nie może być tak że nadawca pobiera pieniądze powiedzmy na obecny kanał TVP Rozrywka który nie zawiera ani grama misyjności."
W podobnym tonie wypowiada się teź vice dyrektor ds. mediów pani Anna Nieszkowska: "W naszym odczuciu kluczem do powodzenia reformy jest zarówno podzielenie anten na główne, misyjne, komercyjne czy regionalne ale też dopasowanie anten radia i telewizji pod kątem formuły i nazwy tak by można było na podstawie tego łączyć redakcje czy tworzyć współpracę miedzy innymi. Jeżeli więc taka telewizyjba Dwójka jest antena rozrywkowo-komercyjną to Dwójka radiowa też powinna taka być. "
Głos w sprawie zabrała również dyrektor do spraw kultury i rozrywki w Pięknej Polsce: Podstawą reformy mediów publicznych powinien być zawsze podział tego co jest misyjne od tego co jest komercyjne przy zachowaniu oczywiście tego co jest misyjne. W tej sprawie powinna być zorganizowana debata w Sejmie gdzie Partia Polaków opowiedziała by posłom co proponuje i wysłuchała stanowisk innych ugrupowań oraz szefów obecnych mediów publicznych."
Ostatnie stanowisko należy do zastępczyni pani Agnieszki Moreckiej czyli Dominiki Chwaski która to w sprawie medialnej mówi tak: "Nasza partia popiera pomysł Partii Polaków dotyczący mediów publicznych i jest gotowa o tym rozmawiać. Liczymy na to że ewentualne wprowadzenie projektu w życie nie zakłóci relacjom z wydarzeń kulturalnych i rozrywkowych z których słyną media publiczne - mamy tu na myśli wydarzenia spod znaku Eurowizji, festiwal Opolski czy jeszcze bardziej misyjne wydarzenia o nie taz niszowym charakterze które co rok są dostępne chociażby w Telewizji Polskiej. Mam tu na myśli festiwale romskie czy żydowski "Szalom na Szerokiej" z Krakowa".
Miejmy nadzieje że Partia Polaków odniesie się do komentarzy Gabinetu Cienii Partii Polaków na temat jego projektu.