Ustawa na temat częściowej likwidacji tzw. sieciowania firm i mediów
[Art. 1]
Niniejsza uchwała odnosi się do tworzenia różnego rodzaju sieci w firmach i mediach.
[Art. 2]
Przez pojęcie sieci rozumie się firmy lub media które to posiadają mocny kapitał jak również dużą liczbę centralnie zarządzanych oddziałów.
[Art. 3]
Zakazuje się firmom i mediom pochodzącym w większości z obcego kapitału przejmowania więcej niż 50 procent wartości firmy. Firmami i mediami pochodzącymi z obcego kapitału w tym przypadku są jednostki posiadające swoje centralne siedziby poza granicami państwa polskiego.
[Art. 4]
Zakazuje się firmom i mediom inwestującym w sieciowość zwolnień większej ilości niż 40 procent pracowników firmy..
[Art. 5]
W przypadku mediów zakazuje się aby sieciowa oferta programowa wypełniała więcej niż 50% pojemności (w przypadku gazet i internetu) czy też tak zwanej ramówki (w przypadku radia i telewizji) ponieważ reszta musi przypadać na treści lokalne.
[Art. 6]
Złamanie niniejszych postanowień przez firme sieciującą grozi karą grzywny w wysokości 1500 ZŁ / 1 dzień złamania przepisów.
[Art. 7]
Uchwała wchodzi w życie z chwilą ogłoszenia
Celem niniejszego projektu jest ograniczenie sytuacji w której stacje radiowe w całej Polsce, mimo lokalnej koncesji serwują odbiorcom ogólnopolski program. Teraz nadawcy będą musieli godzić lokalność z sieciowaniem. Przy okazji wprowadzamy porządek w dziedzinie własności medialnej i praw pracowniczych.