Dziennik Ustaw

Konstytucyjny organ władzy wykonawczej. Obecny premier: Aleksander Sternicki
Awatar użytkownika
Michał Ajna
Posty: 5354
Rejestracja: 20 wrz 2015, 21:57

Re: Dziennik Ustaw

Postautor: Michał Ajna » 12 cze 2016, 23:36

Ustawa z dnia 31 lipca 2019 roku o zmianie ustawy o referendum ogólnokrajowym (Dz.U. 2003 Nr 57 poz. 507 z późń. zm)

Art. 1. W ustawie o referendum ogólnokrajowym z dnia 14 marca 2003 roku (Dz.U. 2003 Nr 57 poz. 507 z późń. zm) wprowadza się następujące zmiany:
1) Art. 66 otrzymuje brzmienie:
„Rozstrzygnięcie w referendum następuje, jeżeli:
1) w odpowiedzi na postawione pytanie oddano większość ważnych głosów pozytywnych albo negatywnych;
2) na jeden z zaproponowanych wariantów rozwiązań w sprawie poddanej pod referendum oddano najwięcej ważnych głosów.”

2) Art. 73 otrzymuje brzmienie:
Jeżeli wynik referendum jest wiążący, a większość głosów ważnych oddano za odpowiedzią pozytywną, Król uzyskuje zgodę na ratyfikację umowy, o której mowa w ust. 1.

Art. 2. Ustawa wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

Król Polski: (-)Michał


Ustawa z dnia 31 lipca 2019 roku o zmianie ustawy - Kodeks wyborczy (Dz. U. 2011 nr 21 poz. 112 z późń. zm)

Art. 1. W ustawie Kodeks Wyborczy z dnia 5 stycznia 2011 roku (Dz. U. 2011 nr 21 poz. 112 z późń. zm) wprowadza się następujące zmiany;
1) W art. 211:
a) § 4 otrzymuje brzmienie:
„Na krajowej liście kandydatów obowiązuje zasada, według której połowę liczby wszystkich osób kandydujących stanowią kobiety, a połowę mężczyźni. W przypadku nieparzystej liczby osób kandydujących liczba kobiet i mężczyzn nie może się różnić więcej niż o jedną osobę.”
b) Dodaje się § 4a w następującym brzmieniu:
„Na liście kandydatów miejsca oznaczone numerami „1” i „2” zostają obsadzone przez osoby różnej płci. Zasadę tę stosuje się odpowiednio do każdej kolejnej dwójki osób umieszczonych na liście.”
2) W art. 425:
a) § 3 otrzymuje brzmienie:
„Na liście, o której mowa w § 2 punkt 2 obowiązuje zasada, według której połowę liczby wszystkich osób kandydujących stanowią kobiety, a połowę mężczyźni. W przypadku nieparzystej liczby osób kandydujących liczba kobiet i mężczyzn nie może się różnić więcej niż o jedną osobę.”
b) Dodaje się § 3a w następującym brzmieniu:
„Na liście kandydatów miejsca oznaczone numerami „1” i „2” zostają obsadzone przez osoby różnej płci. Zasadę tę stosuje się odpowiednio do każdej kolejnej dwójki osób umieszczonych na liście.”
3) W art. 457 dodaje się § 2a w następującym brzmieniu:
„Na liście kandydatów miejsca oznaczone numerami „1” i „2” zostają obsadzone przez osoby różnej płci.Zasadę tę stosuje się odpowiednio do każdej kolejnej dwójki osób umieszczonych na liście.”
Art. 2. Ustawa wchodzi w życie po roku od dnia ogłoszenia.

Król Polski: (-)Michał
Michał II, Król Senior

Awatar użytkownika
Michał Ajna
Posty: 5354
Rejestracja: 20 wrz 2015, 21:57

Re: Dziennik Ustaw

Postautor: Michał Ajna » 13 cze 2016, 22:47

Ustawa z 2 sierpnia 2019 roku o Rzeczniku Praw Przedsiębiorcy

Art. 1.
1. Ustanawia się Rzecznika Praw Przedsiębiorcy.
2. Rzecznik Praw Przedsiębiorcy, zwany dalej „Rzecznikiem”, stoi na straży wolności i praw osób fizycznych i prawnych prowadzących działalność gospodarczą.
3. W sprawach o ochronę wolności i praw przedsiębiorcy Rzecznik bada, czy wskutek działania lub zaniechania organów, organizacji i instytucji, obowiązanych do przestrzegania i realizacji tych wolności i praw, nie nastąpiło naruszenie prawa, a także praw ekonomii i wolności prowadzenia działalności gospodarczej, w szczególności prawa podatkowego.
4. Rzecznikiem może być ten, kto:
1) jest obywatelem polskim,
2) posiada pełną zdolność do czynności prawnych i korzysta z pełni praw publicznych,
3) nie był skazany prawomocnym wyrokiem za przestępstwo umyślne,
4) ukończył studia wyższe i uzyskał tytuł magistra lub tytuł równorzędny,
5) ma co najmniej pięcioletnie doświadczenie w pracy z przedsiębiorcami lub na ich rzecz,
6) jest nieskazitelnego charakteru i wyróżnia się wysokim autorytetem ze względu na walory moralne i wrażliwość społeczną,
7) posiada wiedzę z zakresu ekonomii.

Art. 2.
1. Rzecznika powołuje Sejm na wniosek Marszałka Sejmu lub grupy co najmniej 35 posłów.
2. Przed przystąpieniem do wykonywania obowiązków Rzecznik składa przed Sejmem następujące ślubowanie:
„Ślubuję uroczyście, że przy wykonywaniu powierzonych mi obowiązków Rzecznika Praw Przedsiębiorców dochowam wierności Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej, będę strzec wolności i praw przedsiębiorców, kierując się przepisami prawa oraz zasadami praw ekonomii i wolności prowadzenia działalności gospodarczej. Ślubuję, że powierzone mi obowiązki wypełniać będę bezstronnie, z najwyższą sumiennością i starannością, że będę strzec godności powierzonego mi stanowiska oraz dochowam tajemnicy prawnie chronionej.”

Art. 3.
1. Kadencja Rzecznika trwa pięć lat, licząc od dnia złożenia ślubowania przed Sejmem.
2. Ta sama osoba nie może być Rzecznikiem więcej niż przez dwie kadencje.

Art. 4.
1. Sejm, odwołuje Rzecznika przed upływem kadencji, jeżeli:
1) zrzekł się on sprawowania urzędu,
2) stał się trwale niezdolny do pełnienia obowiązków na skutek choroby lub utraty sił, stwierdzonych orzeczeniem lekarskim,
3) sprzeniewierzył się złożonemu ślubowaniu,
4) został skazany prawomocnym wyrokiem za przestępstwo umyślne.
2. Sejm podejmuje uchwałę w sprawie odwołania Rzecznika na wniosek Marszałka Sejmu, lub grupy co najmniej 35 posłów.
3. Sejm podejmuje uchwałę w sprawie odwołania Rzecznika, w przypadkach określonych w ust. 1 pkt. 1 oraz pkt. 4, większością co najmniej 3/5 głosów w obecności co najmniej połowy ustawowej liczby posłów.

Art. 5.
1. Rzecznik podejmuje czynności przewidziane w ustawie, jeżeli poweźmie wiadomość wskazującą na naruszenie wolności i praw osób fizycznych i prawnych prowadzących działalność gospodarczą.
2. Rzecznik regularnie sprawdza sposób traktowania osób wobec których toczy się postępowanie w związku ze sprawami dotyczącego prawa podatkowego i podejrzeń o przestępstwa gospodarcze.

Art. 6.
Podjęcie czynności przez Rzecznika następuje:
1) na wniosek obywateli lub ich organizacji,
2) na wniosek organów samorządów,
3) na wniosek osób prawnych,
4) na wniosek Rzecznika Praw Obywatela,
5) z własnej inicjatywy.

Art. 7.
Wniosek kierowany do Rzecznika jest wolny od opłat, nie wymaga zachowania szczególnej formy, lecz powinien zawierać oznaczenie wnioskodawcy oraz osoby, której wolności i praw sprawa dotyczy, a także określać przedmiot sprawy.

Art. 8.
Podejmując sprawę Rzecznik może:
1) samodzielnie prowadzić postępowanie wyjaśniające,
2) zwrócić się o zbadanie sprawy lub jej części do właściwych organów, w szczególności organów nadzoru, prokuratury, kontroli państwowej, zawodowej lub społecznej,
3) zwrócić się do Sejmu o zlecenie Najwyższej Izbie Kontroli przeprowadzenia kontroli dla zbadania określonej sprawy lub jej części.

Art. 9.
1. Samodzielnie prowadząc postępowanie Rzecznik może:
1) zbadać, nawet bez uprzedzenia, każdą sprawę na miejscu,
2) żądać od organów władzy publicznej, organizacji lub instytucji złożenia wyjaśnień lub udzielenia informacji, a także udostępnienia akt i dokumentów, w tym zawierających dane osobowe,
3) zgłosić udział w postępowaniach przed Trybunałem Konstytucyjnym wszczętych na podstawie wniosku Rzecznika lub w sprawach skargi konstytucyjnej, dotyczących praw przedsiębiorcy oraz brać udział w tych postępowaniach,
4) występować do Sądu Najwyższego z wnioskami w sprawie rozstrzygnięcia rozbieżności wykładni prawa w zakresie przepisów prawnych dotyczących praw przedsiębiorcy,
5) wnieść kasację albo skargę kasacyjną od prawomocnego orzeczenia, w trybie i na zasadach określonych w odrębnych przepisach,
6) żądać wszczęcia postępowania w sprawach cywilnych oraz wziąć udział w toczącym się już postępowaniu - na prawach przysługujących prokuratorowi,
8 ) wziąć udział w toczącym się już postępowaniu w sprawach przedsiębiorców – na prawach przysługujących prokuratorowi,
9) żądać wszczęcia przez uprawnionego oskarżyciela postępowania przygotowawczego w sprawach o przestępstwa,
10) zwrócić się o wszczęcie postępowania administracyjnego, wnosić skargi do sądu administracyjnego, a także uczestniczyć w tych postępowaniach - na prawach przysługujących prokuratorowi,
11) wystąpić z wnioskiem o ukaranie w postępowaniu w sprawach o wykroczenia, w trybie i na zasadach określonych w odrębnych przepisach,
12) żądać przedłożenia informacji o stanie sprawy prowadzonej przez sądy, a także prokuraturę i inne organy ścigania oraz żądać do wglądu w Biurze Rzecznika Praw Obywatelskich akt sądowych i prokuratorskich oraz akt innych organów ścigania po zakończeniu postępowania i zapadnięciu rozstrzygnięcia,
13)wystąpić z wnioskiem o ukaranie, a także o uchylenie prawomocnego rozstrzygnięcia w postępowaniu w sprawach o wykroczenia, na zasadach i w trybie określonych w odrębnych przepisach,
14) żądać wszczęcia postępowania dyscyplinarnego lub zastosowania sankcji służbowych,
15) zlecać przeprowadzanie badań oraz sporządzanie ekspertyz i opinii.
2. Rzecznik może odmówić ujawnienia danych osobowych osoby, od której uzyskał informację wskazującą na naruszenie praw lub dobra dziecka, oraz osoby, której naruszenie dotyczy, w tym także wobec organów władzy publicznej, jeżeli uzna to za niezbędne dla ochrony wolności, praw i interesów jednostki.
3. Organ, organizacja lub instytucja, do których zostało skierowane wystąpienie, obowiązane są bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie 30 dni, poinformować Rzecznika o podjętych działaniach lub zajętym stanowisku. W wypadku gdy Rzecznik nie podziela tego stanowiska, może zwrócić się do właściwej jednostki nadrzędnej o podjęcie odpowiednich działań.

Art. 10.
1. W związku z rozpatrywanymi sprawami Rzecznik może przedstawiać właściwym organom, organizacjom i instytucjom oceny i wnioski zmierzające do zapewnienia skutecznej ochrony wolności i praw przedsiębiorców i usprawnienia trybu załatwiania ich spraw.
2. Rzecznik może również występować do właściwych organów z wnioskami o podjęcie inicjatywy ustawodawczej bądź o wydanie lub zmianę innych aktów prawnych w tych sprawach.

Art. 11.
Rzecznik może przetwarzać wszelkie informacje, w tym dane osobowe, o których mowa w art. 27 ust. 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych, niezbędne do realizacji swoich ustawowych zadań.

Art. 12.
1. Rzecznik przedstawia Sejmowi, corocznie, nie później niż do dnia 31 marca, informację o swojej działalności i uwagi o stanie przestrzegania praw przedsiębiorców.
2. Informacja Rzecznika jest podawana do wiadomości publicznej.

Art. 13.
1. Rzecznik wykonuje swoje zadania przy pomocy Biura Rzecznika Praw Przedsiębiorcy.
2. Rzecznik nadaje, w drodze zarządzenia, statut, który określa organizację Biura.
3. Rzecznik może powołać do dwóch zastępców Rzecznika. Rzecznik odwołuje zastępców Rzecznika.
4. Rzecznik określa zakres zadań zastępców Rzecznika.
5. Do zastępców Rzecznika oraz pracowników Biura Rzecznika Praw Przedsiębiorcy stosuje się odpowiednio przepisy o pracownikach urzędów państwowych.

Art. 14.
Wydatki związane z funkcjonowaniem Rzecznika są ujmowane w ustawie budżetowej i pokrywane z budżetu państwa.

Art. 15.
W ustawie z dnia 31 lipca 1981 r. o wynagrodzeniu osób zajmujących kierownicze stanowiska państwowe w art. 2 w pkt 2 po wyrazach „Rzecznika Praw Dziecka,” dodaje się wyrazy „Rzecznika Praw Przedsiębiorcy,”.

Art. 16.
W ustawie z dnia 16 września 1982 r. o pracownikach urzędów państwowych wprowadza się następujące zmiany:
1) w art. 1 w ust. 1 po pkt 7a dodaje się pkt 7b w brzmieniu:
„7b) Biurze Rzecznika Przedsiębiorcy,”;
2) w art. 36 w ust. 5 po pkt 9b dodaje się pkt 9c w brzmieniu:
„9c) Rzeczniku Praw Przedsiębiorcy - dla urzędników Biura Rzecznika Praw Przedsiębiorcy,”;
3) w art. 48:
a) w ust. 1a wyrazy „pkt 1, 2, 6, 7, 7a, 9, 10 i 13”zastępuje się wyrazami „pkt 1, 2, 6, 7, 7a, 7b, 9, 10 i 13”,
b) w ust. 2 wyrazy „pkt 6, 7 i 7a” zastępuje się wyrazami „pkt 6, 7, 7a i 7b”,
c) w ust. 3 wyrazy „pkt 1, 2, 6, 7, 7a, 9, 10 i 13” zastępuje się wyrazami „pkt 1, 2, 6, 7, 7a, 7b, 9, 10 i 13”.

Art. 17.
W ustawie z dnia 15 lipca 1987 r. o Rzeczniku Praw Obywatelskich wprowadza się następujące zmiany:
1) w art. 1 po ust. 2a dodaje się ust. 2b w brzmieniu:
„2b. W sprawach przedsiębiorców Rzecznik współpracuje z Rzecznikiem Praw Przedsiębiorcy.”;
2) w art. 9 po pkt 2a dodaje się pkt 2b w brzmieniu:
„2b) na wniosek Rzecznika Praw Przedsiębiorcy,”.
3) w art. 16 po ust 3. Dodaje się ust 4. W brzmieniu:
„4. W przypadku wystąpienia przez Rzecznika do Trybunału Konstytucyjnego z wnioskiem, o którym mowa w ust. 2 pkt 2, informuje on o tym Rzecznika Praw Przedsiębiorcy, jeżeli wniosek dotyczy praw przedsiębiorcy.”

Art. 18.
W ustawie z dnia 23 grudnia 1994 r. o kształtowaniu środków na wynagrodzenia w państwowej sferze budżetowej w art. 2 w ust. 2 w pkt 1 po wyrazach „Biurze Rzecznika Praw Dziecka,” dodaje się wyrazy „Biurze Rzecznika Praw Przedsiębiorcy,”.

Art. 19.
W ustawie z dnia 9 maja 1996 r. o wykonywaniu mandatu posła i senatora w art. 30 w ust. 1 po wyrazach „w Biurze Rzecznika Praw Dziecka,” dodaje się wyrazy „w Biurze Rzecznika Praw Przedsiębiorcy,”.

Art. 20.
W ustawie z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych w art. 83 w ust. 2 po wyrazach „Rzecznika Praw Dziecka,” dodaje się wyrazy „Rzecznika Praw Przedsiębiorcy,”.

Art. 21.
Ustawa wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2020 r.

Król Polski (-)Michał
Michał II, Król Senior

Awatar użytkownika
Michał Ajna
Posty: 5354
Rejestracja: 20 wrz 2015, 21:57

Re: Dziennik Ustaw

Postautor: Michał Ajna » 04 lip 2016, 14:45

Obwieszczenie Króla Polski z dnia 3 listopada 2019 roku
o sprostowaniu błędu


Na podstawie art. 17 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2000 r. o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych
innych aktów prawnych (Dz. U. z 2011 r. Nr 197, poz. 1172), prostuje się następujący błąd:
W art. 129 Konstytucji Rzeczypospolitej z 16 sierpnia 2017 r. zamiast

3. W przypadku śmierci lub abdykacji Króla i jednoczesnym braku Regenta jego funkcję przejmuje Marszałek Senatu, z tytułem Interrexa. W tej sytuacji nie powołuje się Regenta.
4. Jeśli Marszałek Senatu nie może sprawować funkcji Interrexa, sprawuje najstarszy wiekiem wicemarszałek senatu, a jeśli nie ma wicemarszałka najstarszy wiekiem senator.


powinno być

1. Jeżeli Król nie może przejściowo sprawować urzędu, wyznacza Regenta, który tymczasowo przejmuje obowiązki królewskie.
2. Jeżeli Król jest małoletni lub trwale nie może powrócić do sprawowania swoich prerogatyw Regenta powołuje sejm za zgodą senatu.
3. W przypadku śmierci lub abdykacji Króla i jednoczesnym braku Regenta jego funkcję przejmuje Marszałek Senatu, z tytułem Interrexa. W tej sytuacji nie powołuje się Regenta.
4. Jeśli Marszałek Senatu nie może sprawować funkcji Interrexa, sprawuje najstarszy wiekiem wicemarszałek senatu, a jeśli nie ma wicemarszałka najstarszy wiekiem senator.


Król Polski: (-)Michał
Michał II, Król Senior

Awatar użytkownika
Michał Ajna
Posty: 5354
Rejestracja: 20 wrz 2015, 21:57

Re: Dziennik Ustaw

Postautor: Michał Ajna » 02 sie 2016, 23:16

Ustawa z dnia 20 stycznia 2020 roku
o zmianie ustawy o radiofonii i telewizji

Art. 1. W ustawie z dn. 29 grudnia 1992 r. o radiofonii i telewizji (Dz.U. 1993 nr 7 poz. 34) dokonuje się następujących zmian:

a) Art. 7. ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„Art. 7. 1. W skład Krajowej Rady wchodzi sześciu członków, powoływanych spośród osób wyróżniających się wiedzą i doświadczeniem w zakresie środków społecznego przekazu w liczbie dwóch przez:
1) Króla,
2) Sejm większością 2/3 głosów ogólnej liczby posłów,
3) Senat większością 2/3 głosów ogólnej liczby senatorów.”

b) dodaje się Art. 7. ust. 1a o brzmieniu
„Art. 7. 1a. W skład Krajowej Rady nie mogą wchodzić osoby, które w ciągu 4 lat poprzedzających wybór pełniły funkcję posła, senatora, posła do Parlamentu Europejskiego lub prezydenta miasta.”

c) W art. 28a. dodaje się ust. 1a:

„Art. 28a. 1a. Rada, spośród swojego grona powołuje Przewodniczącego, który reprezentuje Radę na zewnątrz.”

Art. 2. Ustawa wchodzi w życie 1 lipca 2020 roku.

Król Polski: (-)Michał


Ustawa z dnia 19 stycznia 2020 roku o zmianie ustawy z dnia 15 września 2018 roku o senatorach dożywotnich, wojewodach i duchownych
Art. 1
Do ustawy z dnia 15 września 2018 roku o senatorach dożywotnich, wojewodach i duchownych wprowadza się następujące artykuły:
Rozdział IV
Senatorowie reprezentujący sejmiki wojewódzkie i księstwa
Art. 13
W skład senatu wchodzą osoby wybrane zwykłą większością głosów przez sejmiki wojewódzkie, spełniające wymogi stawiane kandydatom na senatorów elekcyjnych.
Art. 14
Kadencja senatora wybranego przez sejmik wojewódzki trwa od momentu zaprzysiężenia po wyborze do końca kadencji senatu lub do odwołania go przez sejmik w trybie analogicznym do trybu wyboru.
Art. 15
W skład senatu wchodzą pełnoletnie osoby stojące na czele księstw wymienionych w Rozdziale III ustawy z dnia 5 listopada 2017 roku o szlachectwie, tytulaturze królewskiej oraz organizacji dworu i kancelarii królewskiej.

Art. 2
Zmienia się numerację obecnego art. 13 na art. 16.
Art. 3
Ustawa wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

Król Polski: (-)Michał



Ustawa
z dnia 18 stycznia 2020 roku
o zasadzie jeden za jeden


Art. 1. Celem ustawy jest ograniczenie obciążeń administracyjnych nakładanych na obywateli i przedsiębiorców.

Art. 2. Jeśli wprowadzana regulacja nakłada nowe obciążenia administracyjne to jedna lub więcej regulacji powinno zostać wycofanych, aby zrównoważyć koszt nowych obciążeń.

Art. 3. Jeśli nowe obciążenie administracyjne nie zostanie zrównoważone usunięciem innych regulacji to wprowadzane przepisy zostają uchylone do czasu spełnienia warunku określonego w art. 2.

Art. 4. Wyliczenie kosztów wprowadzanych i wycofywanych obciążeń wykonuje wnioskodawca projektu stosując Model Kosztów Standardowych.

Art. 5. Sejm może odstąpić od stosowania zasady określonej w art. 2 w szczególnych wypadkach, gdy:
1) zajdą nieprzewidziane lub wyjątkowe okoliczności, a w szczególności gdy zachowanie zgodności z zasadą mogłoby zagrozić bezpieczeństwu publicznemu, zdrowiu publicznemu lub stabilności gospodarki;
2) wprowadzenia przepisów wymagają międzynarodowe lub prawne zobowiązania, a w szczególności gdy wynika to z wyroku Trybunału Konstytucyjnego lub zachowanie zgodności z zasadą mogłoby spowodować nałożenie sankcji.

Art. 6. Do odstąpienia od zasady określonej w art. 2 w przypadkach określonych w art. 6 wymagana jest zgoda 2/3 głosów w obecności przynajmniej połowy ustawowej liczby posłów.

Art. 7. Minister właściwy do spraw finansów do końca lutego każdego roku przedstawi publiczny raport z wykonania ustawy.

Art. 8. Ustawa wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

Król Polski: (-)Michał


Ustawa z dnia 17 stycznia 2020 roku o zmianie Konstytucji RP z dnia 16 sierpnia 2017 oraz ustawy z dnia 15 września 2018 roku o senatorach dożywotnich, wojewodach i duchownych
Art. 1
W art. 9 pkt 1 ustawy z dnia 15 września 2018 roku o senatorach dożywotnich, duchownych i wojewodach dodaje się ustęp:
8. Przewodniczący Aliansu Ewangelicznego w RP

Art. 2.
Art. 10 ustawy z dnia 15 września 2018 roku o senatorach dożywotnich, wojewodach i duchownych otrzymuje brzmienie:
Jeśli kościoły lub związki wyznaniowe lub stowarzyszenia inne niż wyszczególnione w art. 9 osiągną próg 50 000 także mogą zgłosić swojego przedstawiciela do Senatu RP.

Art.3.
Art. 96 ust. 1 par. h Konstytucji RP z dnia 16 sierpnia 2017 roku otrzymuje brzmienie:
Przedstawicieli Kościołów i Związków Wyznaniowych, a także stowarzyszeń o charakterze etycznym istotnych dla historii, tradycji i kultury polskiej.

Art. 4
Ustawa wchodzi w życie w dniu ogłoszenia.

Król Polski: (-)Michał
Michał II, Król Senior

Awatar użytkownika
Michał Ajna
Posty: 5354
Rejestracja: 20 wrz 2015, 21:57

Re: Dziennik Ustaw

Postautor: Michał Ajna » 11 sie 2016, 21:39

Ustawa z 20 lutego 2020 roku o likwidacji powiatowych i wojewódzkich urzędów pracy

Art. 1
Likwiduje się Powiatowe Urzędy Pracy oraz Wojewódzkie Urzędy Pracy.

Art. 2
Zgodnie z ustawą o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, kompetencje zawarte w art. 9 tejże ustawy realizowane są przez samorządy terytorialne na podstawie umów z pozarządowymi agencjami zatrudnienia.
1) Wybór agencji zatrudnienia odbywa się poprzez procedurę przetargową.
2) Dopuszcza się wybór kilku agencji zatrudnienia przez jednostkę samorządową.

Art. 3
Kompetencje urzędów pracy przejmują agencje zatrudnienia z którymi samorząd terytorialny podjął współpracę w ramach umowy zgodnej z art. 2 niniejszej ustawy.
1) Umożliwia się w ramach funduszy przyznanych na promocję zatrudnienia, wypłatę rocznych premii dla agencji zatrudnienia za wykonanie planów we wzroście zatrudnienia w powiecie. Kwota ta jednak nie może wykraczać poza przyznane środki finansowe na realizacje celów przez jednostki samorządowe.

Art. 4
Źródło finansowania dotychczasowych programów promocji zatrudnienia pozostaje bez zmian, zaś programy rządowe oraz samorządowe w zakresie promocji zatrudnienia są kontynuowane według ustanowionego prawa.

Art. 6
Każda jednostka samorządowa odpowiedzialna za prowadzenie promocji zatrudnienia oraz realizacji wymagań zgodnie z ustawą o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, zobowiązana jest do tworzenia rokrocznego sprawozdania dotyczącego celowego poziomu bezrobocia na terenie jednostki oraz tworzenia benchmarku z wykonania celu.

Art. 5
W zakresie realizacji powierzonych zadań dotyczących aktywizacji bezrobotnych, prowadzenia promocji zatrudnienia oraz wykonywania poprzez agencje zatrudnienia zadań określonych w przetargu, jednostki samorządowe prowadzą comiesięczną kontrolę na podstawie sprawozdań agencji zatrudnienia.
1) W przypadku niewywiązywania się z powierzonych obowiązków przez agencję zatrudnienia, jednostki samorządowe mają prawo do zerwania umowy na obsługę w zakresie promocji zatrudnienia
2) w przypadku ust. 1) zastrzega się, iż muszą być to rażące uchybienia w prowadzeniu działalności.

Art. 7
Przejęcie kompetencji urzędów pracy przez agencje zatrudnienia następuje po wybraniu agencji zatrudnienia odpowiedzialnej w trybie Art. 2 tejże ustawy, jednak nie wcześniej niż po zakończeniu likwidacji urzędu pracy i przekazaniu wszystkich zadań.
1) Likwidacja urzędu pracy nie może trwać dłużej niż 30 dni od momentu ogłoszenia wygranego przetargu na prowadzenie promocji zatrudnienia na terenie jednostki samorządowej

Art. 8
Ustawa wchodzi w życie z dniem ogłoszenia w dzienniku ustaw.

Król Polski: (-)Michał
Michał II, Król Senior

Awatar użytkownika
Michał Ajna
Posty: 5354
Rejestracja: 20 wrz 2015, 21:57

Re: Dziennik Ustaw

Postautor: Michał Ajna » 12 sie 2016, 17:00

Ustawa z 25 lutego 2020 roku o finansowaniu Zakładów Opieki Zdrowotnej

Rozdział I
Przepisy początkowe

Art. 1
Wprowadza się nowy system finansowania Zakładów Opieki Zdrowotnej oparty na wewnętrznym budżecie dynamicznym.

Art. 2
Budżet zwany teraz Budżetem Dynamicznym, przyznawany jest corocznie w oparciu o statystyki danego Zakładu Opieki Zdrowotnej z ostatnich 12 miesięcy przed każdym rozpoczętym rokiem kalendarzowym.

Art. 3
Tworzy się Naczelny Urząd Opieki Zdrowotnej. Naczelny Urząd Opieki Zdrowotnej zajmuje się ustalaniem budżetów Zakładów Opieki Zdrowotnej i tworzeniem statystyk.

Art. 4
Każdy Zakład Opieki Zdrowotnej otrzymuje własny budżet do rozporządzania przez struktury władzy wewnętrznej w oparciu o regulacje prawne Rzeczypospolitej Polskiej.

Art. 5
Budżety Zakładów Opieki Zdrowotnej uzależnione są bezpośrednio od instytucji Rzeczypospolitej Polskiej i Ministerstwa właściwego do spraw Zdrowia oraz instytucji od niego zależnych..
1. Jednostki Samorządowe tracą prawa do administracji finansowania Zakładów Opieki Zdrowotnej.
2. Fundusze strukturalne jednostek administracyjnych przeznaczane na zakłady opieki zdrowotnej trafiają do Naczelnego Urzędu Opieki Zdrowotnej i z niego dystrybuowane są do Zakładów Opieki Zdrowotnej.

Art. 6
Budżet Zakładu Opieki Zdrowotnej może być dofinansowywany przez instytucje niezależne oraz darowizny.
1. Tworzy się Fundusz Rezerwowy który służy do zapobiegania niedostatkom finansowym Zakładów Opieki Zdrowotnej.

Rozdział II
Przepisy szczegółowe dotyczące Budżetu Dynamicznego.

Art. 7
Budżet Dynamiczny przyznawany jest w skali roku kalendarzowego i przeznaczany na 12 miesięcy z góry.

Art. 8
Dysponowanie zasobami Budżetu przekazuje się odpowiednim organom wewnętrznym zakładu opieki zdrowotnej mianowanych przez zarząd.

Art. 9
Z budżetu finansowane są wszelkie usługi medyczne świadczone na terenie zakładu opieki zdrowotnej. Operacje finansowe muszą być ewidencjonowane w specjalnie do tego przeznaczonych urządzeniach dostarczanych przez ministerstwo właściwe do spraw zdrowia.
1. Ewidencjonowanie odbywa się na zasadach kas fiskalnych, jednak operacje nie są opodatkowane.
2. Przy każdej operacji ewidencjonowania powinien widnieć podpis pacjenta który skorzystał z danej usługi medycznej, lub osoby której usługa dotyczyła.
3. Ewidencjonowane są także operacje remontowe lub inne służące wypływom z budżetu zakładu opieki zdrowotnej nie związane ze świadczeniem usług medycznych.
4. Ewidencja jest podstawą tworzenia budżetu na rok następny.

Art. 10
Każdy Budżet Dynamiczny dysponuje określonymi z góry środkami dostarczanymi przez Ministerstwo właściwe do spraw zdrowia za pośrednictwem Naczelnego Urzędu Opieki Zdrowotnej. Ministerstwo właściwe do spraw zdrowia ani Naczelny Urząd Opieki Zdrowotnej nie ma prawa do potrącania funduszy na cele inne niż finansowanie zakładu opieki zdrowotnej. Budżet zakładu opieki zdrowotnej nie może być kredytowany. Budżet może zawierać tylko faktyczne środki finansowe.

Art. 11
W razie gdy zasoby budżetu zakładu opieki zdrowotnej nie zostały w pełni wykorzystane, fundusze przechodzą na rok następny niezależnie od ustalonego planu finansowego na rok następny.
1. Fundusze te przekazywane mogą być na wyposażanie zakładu opieki zdrowotnej lub finansowanie usług medycznych,
2. Ministerstwo właściwe do spraw zdrowia i Naczelny Urząd Opieki Zdrowotnej ma prawo do nie przyznawania dodatkowych zasobów finansowych Zakładowi Opieki Zdrowotnej w kwocie większej niż przekazana z budżetu roku poprzedniego. Tzn. Zakład Opieki Zdrowotnej nie może pobrać z Funduszu Rezerwowego kwoty większej niż ta która nie została wykorzystana w roku poprzednim.
1) Przepisy ust. 2 stosuje się gdy kwota niewykorzystana nie przekracza 5% całkowitej kwoty budżetu na rok następny.

Art. 12
Budżet Dynamiczny służy także do finansowania wynagrodzenia personelu Zakładu Opieki Zdrowotnej. Kwoty wynagrodzenia indywidualnego i całkowitego (wszystkich pracowników) ewidencjonowane są w Ewidencji Pracowniczej.
1. Do Ewidencji Pracowniczej przekazuje się dane na temat wydatków na wynagrodzenia dla personelu w skali miesiąca,
2. Na podstawie Ewidencji Pracowniczej przyznaje się finanse do Budżetu Dynamicznego odpowiedzialne za finansowanie wynagrodzeń.

Art. 13
Budżet Dynamiczny dzieli się na podstawowe komórki w liczbie trzech;
1. Komórka Usługi Medyczne, odpowiedzialna za finansowanie usług medycznych świadczonych na terenie Zakładu Opieki Zdrowotnej.
2. Komórka Wydatki Strukturalne, odpowiedzialna za finansowanie operacji remontowych i wyposażeniowych zakładu opieki zdrowotnej.
3. Komórka Wynagrodzenia, odpowiedzialna za wynagrodzenia dla personelu zakładu opieki zdrowotnej.

Art. 14
Komórki budżetu są podstawami do ewidencjonowania. Każdy zakład opieki zdrowotnej zobowiązany jest do ewidencjonowania w sposób zgodny z komórkami budżetu i ich przeznaczeniem.

Art. 15
Budżet może otrzymywać dodatkowe finanse w razie niewykonalności budżetu rocznego tzn. gdy wydatki były większe niż przewidziane. Fundusze na ten cel dysponowane są z Funduszu Rezerwowego którego wielkość ustala Ministerstwo właściwe do spraw zdrowia i ministerstwo właściwe do spraw finansów państwowych.

Art. 16
Budżet Dynamiczny tworzony jest przez Ministerstwo właściwe do spraw zdrowia którego przedstawicielem jest Naczelny Urząd Opieki Zdrowotnej, w porozumieniu z władzami Zakładu Opieki Zdrowotnej.
1. Podstawą budżetu jest dokument „Budżet Dynamiczny na rok xxxx” gdzie ciąg liter xxxx jest datą roczną na który budżet jest tworzony.

Art. 17
Dokument „Budżet Dynamiczny” powinien zawierać informacje na temat:
1. Wydatków za rok bieżący,
2. Przewidywanych wydatków na rok następny,
3. Dochody niezależne z roku bieżącego
4. Dochody niezależne przewidywane w roku następnym.

Art. 18
Budżet na rok następny tworzy się przed końcem 11 miesiąca roku bieżącego, i zatwierdza ostatecznie w pierwszym tygodniu roku następnego.

Art. 19
Niezgodności z wyliczeniami z 11 miesiąca roku bieżącego w stosunku do wydatków poniesionych w miesiącu 12 roku bieżącego, wyrównuje się przed końcem 1 miesiąca roku następnego.

Art. 20
Naczelny Urząd Opieki Zdrowotnej zobowiązany jest do monitorowania stanu budżetu Zakładu Opieki Zdrowotnej w skali kwartału. Aktualne dane ewidencji powinny być analizowane i porównywane z danymi ewidencji danego kwartału w stosunku do roku minionego.

Art. 21
Budżet nie może być dysponentem funduszy do celów innych niż finansowanie pracy zakładu opieki zdrowotnej.

Rozdział II
O wpływach i wypływach budżetu

Art. 22
Budżet zyskuje pieniądze ze środków państwowych i prywatnych

Art. 23
Wpływy państwowe określane są na:
1. Dochody państwa ze składek zdrowotnych i ubezpieczeniowych
2. Dochody państwa z pozostałych wpływów budżetowych.

Art. 24
Wpływy prywatne określane są na:
1. Darowizny
2. Sprzedaż sprzętu medycznego,
3. Sprzedaż wyposażenia szpitala
4. Sprzedaż gruntów i nieruchomości należących do szpitala.

Art. 25
Wypływy z budżetu dynamicznego określa się na:
1. Świadczenie usług medycznych,
2. Wynagrodzenia dla personelu medycznego
3. Koszty utrzymania zakładu opieki zdrowotnej
4. Opłaty za wykorzystanie energii elektrycznej, gazu i wody

Art. 26
Budżet Dynamiczny służy do zakupu leków oraz osprzętu medycznego, zgodnie z zapotrzebowaniem szpitala. Nabyte w ten sposób środki lecznicze nie mogą być sprzedawane osobom trzecim. Dopuszcza się handel pomiędzy placówkami zdrowotnymi, z zastrzeżeniem iż muszą być one Publicznymi Zakładami Opieki Zdrowotnej.
1. Rozporządzenie Ministra do spraw zdrowia może jednostkowo dozwolić do określonej transakcji.

Art. 27
Wpływy prywatne na fundusz dynamiczny nie są opodatkowane.

Rozdział III
Naczelny Urząd Opieki Zdrowotnej

Art. 28
Naczelny Urząd Opieki Zdrowotnej przejmuje kompetencje i zadania Narodowego Funduszu Zdrowia na zasadach opisanych w ustawie.

Art. 29
Naczelny Urząd Opieki Zdrowotnej w skrócie zwany NUOZ, dysponuje środkami budżetu państwa odpowiedzialnymi za zdrowie. Zwierzchnikiem NUOZ jest minister właściwy do spraw zdrowia.

Art. 30
Zadaniem NUOZ jest odpowiednie rozdysponowanie środków budżetowych państwa, na budżety dynamiczne zakładów opieki zdrowotnej. Budżety przydziela on na podstawie statystyk i ewidencji prowadzonych przez zakłady opieki zdrowotnej.

Art. 31
Kompetencje Naczelnego Urzędu Opieki Zdrowotnej ustala się na;
1. Dysponowanie środkami budżetowymi przeznaczonymi na zdrowie, w celu finansowania publicznych zakładów opieki zdrowotnej,
2. Prowadzenie ewidencji pacjentów na zasadach kompetencji Narodowego Funduszu Zdrowia
3. Ewidencjonowanie pacjentów którzy zgodnie z ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych, płacą składki określone w ustawach.
4. Określane wpływów i wypływów finansowych odpowiedzialnych za finansowanie budżetów dynamicznych.

Art. 32
Likwiduje się obowiązek zawierania umów o udzielaniu świadczeń opieki zdrowotnej z Narodowym Funduszem Zdrowia zwanym teraz Naczelnym Urzędem Opieki Zdrowotnej.

Art. 33
Na podstawie Ustawy o umowie o obsługę medyczną ustala się, iż każdy obywatel który nie zawarł takowej z Niepublicznym Zakładem Opieki Zdrowotnej, zobowiązany jest do płacenia składek na świadczenia zdrowotne i ubezpieczeniowe wg obowiązującego prawa

Art. 34
Umowy o pracę zawarte z Narodowym Funduszem Zdrowia zostają rozwiązywane i podpisywane na nowo z zakładem opieki zdrowotnej w z którym obywatel zawiązał stosunek pracy na podstawie działań Narodowego Funduszu Zdrowia.
1.Każdy zakład opieki zdrowotnej zobowiązany jest do ponownego zatrudnienia pracowników na zasadach ustalonych w umowach zawartych między Narodowym Funduszem Zdrowia a pracownikiem, do czasu ich umownego wygaśnięcia.

Art. 35
W związku z Art. 34 likwiduje się stosunek pracy do Narodowego Funduszu Zdrowia zawierany przez pracowników zakładów opieki zdrowotnej, a kompetencje zatrudniania pracowników przekazuje się władzom zakładu opieki zdrowotnej.

Art. 36
Naczelny Urząd Opieki Zdrowotnej ustala corocznie podział funduszy z budżetu państwa na finansowanie budżetów dynamicznych zakładów opieki zdrowotnej.

Art. 37
Naczelny Urząd Opieki Zdrowotnej ustala wysokości wpływów do budżetów dynamicznych na podstawie ewidencji prowadzonych przez zakłady opieki zdrowotnej oraz własnych danych statystycznych.

Art. 38
Na podstawie ewidencji prowadzonych przez zakłady opieki zdrowotnej, określa się wpływy na komórki budżetowe na podstawach:
1. Ilości pacjentów z roku poprzedniego
2. Wysokości cząstkowej wydatków na usługi medyczne
3. Wysokości ogólnej wydatków na usługi medyczne
4. Wysokości wydatków z roku poprzedniego na wynagrodzenia dla personelu
5. Innych wydatków związanych z funkcjonowaniem zakładu opieki zdrowotnej w tym zobowiązań wymagalnych

Art. 39
Wysokość budżetu przyznawana jest przez Naczelny Urząd Opieki Zdrowotnej na podstawie danych określonych w Art. 38, z uwzględnieniem danych dodatkowych takich jak:
1. Warunki gospodarcze regionu
2. Przypływ i odpływ obywateli w rejonie zakładu opieki zdrowotnej
3. Możliwości poniesienia strat nieokreślonych lub określonych w roku na który ustalany jest budżet
4. Konieczności wymiany sprzętu medycznego
5. Danych o możliwym przypływie pacjentów w roku na który ustalany jest budżet
6. Innych które wynikać będą z przyszłych reform prawnych i gospodarczych

Art. 40
Budżet dynamiczny, Naczelny Urząd Opieki Zdrowotnej ustala na następujących zasadach;
1. Oblicza wysokość funduszy dostępnych z budżetu państwa które może rozdysponować
2. Od początku 11 miesiąca każdego roku do połowy 12 miesiąca, zbiera informacje niezbędne do ustalenia wysokości budżetu dynamicznego
3. Przetwarza informacje i zgodnie z zapotrzebowaniem zakładu opieki zdrowotnej przydziela wstępny projekt budżetu dynamicznego na rok określony
4. Rozdziela fundusze do budżetów dynamicznych na zasadach określonych w ustawie, przed rozpoczęciem każdego roku kalendarzowego a najpóźniej w 31 dni po jego rozpoczęciu.
5. W razie gdy budżet proponowany przez Naczelny Urząd Opieki Zdrowotnej jest uznawany przez zarząd zakładu opieki zdrowotnej za niewystarczający, następuje ponowne rozpatrzenie budżetu przez NUOZ
6. W razie wystąpienia nieprawidłowości określonych w Art. 40, ust. 5, w Zakładzie Opieki Zdrowotnej obowiązuje już przyznany budżet
1) Jeśli wysokość budżetu przyznanego ponownie przez NUOZ jest niższa od dotychczasowego, NUOZ potrąca w roku następnym kwotę wykorzystaną ponad wysokość ponownie przyznanego budżetu

Art. 41
Naczelny Urząd Opieki Zdrowotnej może być pośrednikiem przy zakupie sprzętu medycznego, lekarstw, oraz innych środków niezbędnych do obsługi medycznej Obywateli Rzeczypospolitej Polskiej.

Art. 42
Naczelny Urząd Opieki Zdrowotnej posiada centralę w Mieście Stołecznym Warszawa, oraz oddziały zgodnie z prawem funkcjonowania dotychczasowego, Narodowego Funduszu Zdrowia.

Art. 43
Naczelny Urząd Opieki Zdrowotnej jest zależny od ministerstwa właściwego do spraw zdrowia i jest pośrednikiem między ministerstwem właściwym do spraw zdrowia a zakładami opieki zdrowotnej. Nie jest jednak zwierzchnikiem zakładów opieki zdrowotnej.

Art. 44
Obywatel Rzeczypospolitej Polskiej składki na obsługę medyczną wpłaca na zasadach dotychczasowych, jednak kompetencje w tym zakresie, dotychczas utrzymywane przez Narodowy Fundusz Zdrowia, przejmuje Naczelny Urząd Opieki Zdrowotnej.

Art. 45
Funkcjonowanie wewnętrzne Naczelnego Urzędu Opieki Zdrowotnej ustala się na podstawie ustawy, oraz wewnętrznego statutu.
1. Statut określany jest jednorazowo przed końcem roku 2019 i przesyłany do Ministra właściwego do spraw zdrowia.
2. Statut centralny obowiązuje we wszystkich oddziałach NUOZ

Art. 46
Władze oraz pracownicy bezpośredni Naczelnego Urzędu Opieki Zdrowotnej utrzymywane są zgodnie z umowami podpisanymi z Narodowym Funduszem Zdrowia aż do czasu ich wygaśnięcia lub zerwania zgodnie z obowiązującym prawem.
1. Po wygaśnięciu umów, każdorazowo, gdy wyrażona jest chęć obu stron, mogą być one podpisane na nowych zasadach lub przedłużone, z czymże umowy zawierane są już z Naczelnym Urzędem Opieki Zdrowotnej.

Art. 47
Dyrektorem Naczelnym Naczelnego Urzędu Opieki Zdrowotnej jest każdorazowo minister właściwy do spraw zdrowia.

Art. 48
Kompetencje Dyrektora Naczelnego ustalane są w drodze rozporządzenia jednak nie później niż 2 miesiące po ogłoszeniu ustawy w dzienniku ustaw.

Art. 49
Dyrektor Narodowego Funduszu Zdrowia oraz kadra zarządzająca, utrzymuje swój stosunek prawny w Naczelnym Urzędzie Opieki Zdrowotnej, jednak ich prawa i obowiązki zmieniają się zgodnie z obowiązującą ustawą.

Art. 50
Funkcjonowanie Naczelnego Urzędu Opieki Zdrowotnej finansowane jest z budżetu państwa.

Rozdział IV
Fundusz Rezerwowy

Art. 51
Tworzy się Fundusz Rezerwowy, jako jednostkę budżetową ministerstwa właściwego do spraw zdrowia, dysponowaną przez Naczelny Urząd Opieki Zdrowotnej.

Art. 52
Wysokość Funduszu Rezerwowego każdego roku ustala Minister właściwy do spraw zdrowia w drodze rozporządzenia.

Art. 53
Fundusz Rezerwowy służy do finansowania niedostatków finansowych budżetów dynamicznych, w razie gdy ustalona kwota roczna jest niewystarczająca na finansowanie funkcjonowania zakładu opieki zdrowotnej.
Art. 54
Zarząd każdego zakładu opieki zdrowotnej może, w drodze złożenia dokumentu zwanego „Deklaracją Dotacyjną” w Naczelnym Urzędzie Opieki Zdrowotnej, otrzymać dotację z Funduszu Rezerwowego.

Art. 55
Naczelny Urząd Opieki Zdrowotnej przydziela fundusze z Funduszu Rezerwowego, na podstawie otrzymanej Deklaracji Dotacyjnych, jednak całkowita wysokość dotacji może być różna od zgłoszonej przez zakład opieki zdrowotnej w Deklaracji Dotacyjnej

Art. 56
Wysokość dotacji ustalana jest przez odpowiednie organy wewnętrzne Naczelnego Urzędu Opieki Zdrowotnej na zasadach określonych;
1. Wysokość pożądanej dotacji w stosunku do faktycznych wydatków dodatkowych poniesionych z braku funduszy na budżecie dynamicznym
2. Faktyczne zapotrzebowanie finansowe w terminie do ustalenia noworocznego budżetu dynamicznego w stosunku do pożądanej dotacji.
3. Gdy zakład opieki zdrowotnej nawiązał stosunek kredytowy przy zakupie sprzętu medycznego, środków farmaceutycznych oraz innych niezbędnych do obsługi medycznej obywatela określonej ustawowo, spłacenie kwoty kredytu.

Art. 57
Dotacja z Funduszu Rezerwowego nie jest kredytowana.
1. Wyjątkiem jest Art. 56 ust. 3, gdy zakup nie był konieczny.
1) Konieczność zakupu ustala się na;
a) Niedobór środków farmaceutycznych
b) Niedobór środków do obsługi medycznej, wyłączając zakup sprzętu medycznego mechanicznego.

Art. 58
Naczelny Urząd Opieki Zdrowotnej zobowiązany jest do uwzględnienia dodatkowych kosztów w budżecie na rok następny, oraz uwzględnienie kwoty dotacji z Funduszu Rezerwowego w tworzeniu nowego budżetu dynamicznego dla danego zakładu opieki zdrowotnej.

Art. 59
Wygląd Deklaracji Dotacyjnej określa minister właściwy do spraw zdrowia w drodze rozporządzenia.

Rozdział V
Przepisy i postanowienia końcowe

Art. 60
Oddziały Narodowego Funduszu Zdrowia likwiduje się po wpisaniu ustawy do dziennika ustaw, zaś Naczelny Urząd Opieki Zdrowotnej rozpoczyna swe funkcjonowanie przed końcem września 2019 roku.

Art. 61
Informacje na temat Zakładów Opieki Zdrowotnej NUOZ zbiera zgodnie z przepisami ustawy.
Art. 62
Pierwszy budżet dynamiczny zakładów opieki zdrowotnej, ustala się na podstawie świadczeń medycznych do których zobowiązane były zakłady opieki zdrowotnej na podstawie umów Narodowego Funduszu Zdrowia.
1. Oraz całości wydatków danego zakładu opieki zdrowotnej na obsługę medyczną obywateli, w roku 2019 oraz w roku 2018


Art. 63
Fundusz Rezerwowy uruchamia się wraz z początkiem roku 2020.

Art. 64
Ustawą o finansowaniu zakładów opieki zdrowotnej nie obejmuje się Ośrodków Drogowego Ratownictwa Medycznego, chyba, ze nowelizacje stanowią inaczej.

Art. 65
Programy i urządzenia do ewidencjonowania usług medycznych przez zakłady opieki zdrowotnej, dostarcza Ministerstwo właściwe do spraw zdrowia przed końcem roku 2019.

Art. 67
Dodatkowe przepisy organizacyjne Naczelnego Urzędu Opieki Zdrowotnej oraz Budżetów Dynamicznych, określać może Minister właściwy do spraw zdrowia w drodze rozporządzeń, jednak nie mogą one wykraczać poza kompetencje tej ustawy.

Art. 66
Ustawa wchodzi w życie z dniem ogłoszenia jej w dzienniku ustaw.

Król Polski: (-)Michał


Ustawa z dnia 25 lutego 2020 roku o prowizorium budżetowym na okres od 1 stycznia do 31 marca 2020 roku

Art. 1.
1. Ustawa ustala dochody i wydatki budżetu państwa w okresie od 1 stycznia do 31 marca 2020 roku.
2. Zasady postępowania w przypadku, gdy Sejm nie uchwali ustawy budżetowej na 2020 przed dniem 31 marca 2020 r., określa odrębna ustawa.

Art. 2.
1. Ustala się dochody budżetu państwa w wysokości 76 800 000 tys. zł.
2. Ustala się wydatki budżetu państwa w wysokości 86 400 000 tys. zł.
3. Deficyt budżetowy państwa na dzień 31 marca 2020 roku wyniesie 9 600 000 tys. zł.

Art. 3.
Ustawa wchodzi w życie z dniem ogłoszenia z mocą od 1 stycznia 2020 roku.


Załącznik nr 1
Dochody budżetu państwa w okresie od 1 stycznia do 31 marca 2020 roku


Dochody ogółem (w tys. zł) 76 800 000
1. Dochody podatkowe 61 400 000
1.1. Podatki pośrednie 40 400 000
z tego: Podatek od towarów i usług 30 900 000
Podatek akcyzowy 9 200 000
Podatek od gier 300 000
1.2. Podatek dochodowy od osób prawnych 11 000 000
1.3. Podatek dochodowy od osób fizycznych 9 500 000
1.4. Podatek tonażowy 1
1.5. Podatek od wydobycia niektórych kopalin 500 000
2. Dochody niepodatkowe 15 400 000
2.1. Dywidendy 1 400 000
2.2. Wpłaty z zysku z Narodowego Banku Polskiego 500 000
2.3. Cło 600 000
2.4. Opłaty, grzywny, odsetki i inne dochody niepodatkowe 9 900 000
2.5. Wpłaty jednostek samorządu terytorialnego 1 600 000
3. Środki z Unii Europejskiej i innych źródeł niepodlegające zwrotowi 1 400 000


Załącznik nr 2
Wydatki budżetu państwa w okresie od 1 stycznia do 31 marca 2020 roku


Ogółem (w tys. zł.) 86 400 000
010 Rolnictwo i łowiectwo 300 000
020 Leśnictwo 400 000
050 Rybołówstwo i rybactwo 30 000
100 Górnictwo i kopalnictwo 500 000
150 Przetwórstwo przemysłowe 600 000
500 Handel 450 000
550 Hotele i restauracje 20 000
600 Transport i łączność 5 200 000
630 Turystyka 50 000
700 Gospodarka mieszkaniowa 2 300 000
710 Działalność usługowa 400 000
720 Informatyka 50 000
730 Nauka 3 360 000
750 Administracja publiczna 5 640 000
751 Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa 560 000
752 Obrona narodowa 16 440 000
753 Obowiązkowe ubezpieczenia społeczne 17 000 000
754 Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa 2 300 000
755 Wymiar sprawiedliwości 1 200 000
757 Obsługa długu publicznego 20 100 000
758 Różne rozliczenia 1 795 000
801 Oświata i wychowanie 700 000
803 Szkolnictwo wyższe 800 000
851 Ochrona zdrowia 2 000 000
852 Pomoc społeczna 2 100 000
853 Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej 500 000
854 Edukacyjna opieka wychowawcza 400 000
900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska 500 000
921 Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego 600 000
925 Ogrody botaniczne i zoologiczne oraz naturalne obszary i obiekty chronionej przyrody 50 000
926 Kultura fizyczna 55 000


Król Polski: (-)Michał
Michał II, Król Senior

Awatar użytkownika
Michał Ajna
Posty: 5354
Rejestracja: 20 wrz 2015, 21:57

Re: Dziennik Ustaw

Postautor: Michał Ajna » 14 wrz 2016, 11:58

Ustawa z 15 kwietnia 2020 roku o sprzedaży żywności przez rolników oraz zmianie niektórych innych ustaw

Art. 1.
1. Dopuszczone są w ramach sprzedaży żywności przez rolników wyłącznie produkty żywnościowe:
1) przetworzone w sposób naturalny i tradycyjny,
2) bez sztucznych i identycznych z naturalnymi dodatków,
3) przetwarzane na terenie własnego gospodarstwa rolnego,
4) z oznaczeniem dotyczącym adresu gospodarstwa,
5) z podaniem przybliżonego składu produktu,
6) pochodzące z własnych upraw, chowu i hodowli z gospodarstwa rolnego.
2. Do przetwarzania żywności mogą być stosowane naturalne konserwanty oraz przyprawy.

Art. 2.
1. Sprzedaż żywności przez rolników następuje wyłącznie:
1) w miejscach, w których produkty zostały wytworzone,
2) w miejscach zamieszkania sprzedającego lub kupującego, a w szczególności w zakładzie detalicznym przy gospodarstwie rolnym,
3) na targowiskach oraz targach,
4) na festynach, wystawach, dożynkach, zlotach, koncertach i innych publicznych wydarzeniach za zgodą organizatora,
5) w handlu obwoźnym i obnośnym,
6) wysyłkowo,
7) przy drogach na prowizorycznych stoiskach za odpowiednim zezwoleniem od zarządcy dróg lub właściciela terenu,
8) bez nadzoru poprzez tzw. skrzynki zaufania.
2. Sprzedaż żywności przez rolników może być prowadzona na ternie całego kraju, bez limitu odległości od gospodarstwa.

Art. 3.
1. Domniemywa się, że skoro rolnik jest w stanie zapewnić bezpieczeństwo żywności oraz zapewnić warunki higieniczne dla produktów do spożycia w ramach własnego gospodarstwa domowego, to jest również w stanie w ten sam sposób przygotować produkty przeznaczone do sprzedaży.
2. Przetwarzanie produktów żywnościowych przeznaczonych do sprzedaży przez rolników powinno odbywać się w pomieszczeniu kuchennym lub w innym odpowiednio przystosowanym do tego celu pomieszczeniu.
3. Miejsca w którym przetwarzana i przechowywana jest żywność powinno spełniać podstawowe warunki higieniczne:
1) miejsca w których przetwarzana i przechowywana jest żywność powinny być sprzątane przed rozpoczęciem i po zakończeniu produkcji;
2) w miejscach w których przetwarzana i przechowywana jest żywność nie powinny przebywać zwierzęta ani osoby niepowołane;
3) naczynia i urządzenia wykorzystywane do produkcji żywności powinny być utrzymane w czystości.
4. Podstawowe warunki higieniczne określone w art. 3 podlegają kontroli organów Państwowej Inspekcji Sanitarnej i organów Inspekcji Weterynaryjnej.

Art. 4.
1. Za jakość wytworzonych produktów odpowiada rolnik.
2. Konsument ma prawo odwiedzić gospodarstwo po wcześniejszym umówieniu się, aby poznać sposoby produkcji żywności na miejscu.
3. Sprzedaż żywności przez rolników może odbywać się regularnie, sezonowo lub okazjonalnie, w zależności od rodzaju oraz wielkości produkcji i sprzedaży.
4. Klient, jeśli sprzedawca wykaże taką wolę, ma prawo do zwrotu produktu lub wymiany go w ciągu tygodnia, ale tylko pod warunkiem, że:
a) opakowanie nie zostało naruszone;
b) żywność została sprzedana popsuta lub przeterminowana.

Art. 5.
W ustawie z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz.U. z 2015 r. poz. 594 ze zm.) wprowadza się następujące zmiany:
1) w art. 63 w ust. 2 dodaje się pkt 13 o treści:
„13) podmiotów dokonujących sprzedaży żywności przez rolników, o której mowa w przepisach ustawy z dnia ... 2020 r. o sprzedaży żywności przez rolników”

Art. 6.
W ustawie z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz.U. z 2012 r. poz. 361, ze zm.) wprowadza się następujące zmiany:
1) w art. 2 po ust. 2 dodaje się ust. 2a w następującym brzmieniu:
„2a. Działalnością rolniczą jest również działalność polegająca na przetwarzaniu i sprzedaży produktów rolnych, pochodzących z własnej uprawy, hodowli lub chowu niestanowiących działów specjalnych produkcji rolnej, jeżeli:
1) sprzedaż produktów odbywa się na rzecz konsumenta końcowego lub lokalnego zakładu detalicznego bezpośrednio zaopatrującego konsumenta końcowego,
2) sprzedaż następuje na zasadach określonych w art. 2 ustawy z dnia ... 2020 r. o sprzedaży żywności przez rolników,
3) przetwarzanie produktów nie odbywa się przy zatrudnianiu osób na podstawie umów o pracę, umów zlecenia, umów o dzieło oraz innych umów o podobnym charakterze,
4) przychód ze sprzedaży bezpośredniej nie przekroczył 75 000 złotych w roku rozliczeniowym,
5) osoba prowadząca działalność rolniczą prowadzi ewidencje sprzedaży w celach dowodowych.”

Art. 7.
W ustawie z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej wprowadza się następujące zmiany:
1) w art. 3 na końcu skreśla się kropkę i dodaje się następujące zdanie:
„oraz do prowadzonej przez rolnika działalności powiązanej, o której mowa w art. 2 ust. 2a ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych.”

Art. 8.
Ustawa wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

Król Polski: (-)Michał
Michał II, Król Senior

Awatar użytkownika
Michał Ajna
Posty: 5354
Rejestracja: 20 wrz 2015, 21:57

Re: Dziennik Ustaw

Postautor: Michał Ajna » 14 wrz 2016, 19:58

Ustawa z dnia 17 kwietnia 2020 roku Ustawa budżetowa na rok 2020 

Art. 1. 
1. Ustala się, zgodnie z załącznikiem nr 1. łączną kwotę dochodów budżetu państwa na 375 630 939 tys. zł 
2. Ustala się, zgodnie z załącznikiem nr 2. łączną kwotę wydatków budżetu państwa na 412 587 942 tys. zł
3. Deficyt budżetu państwa na dzień 31 grudnia 2020 ustala się na kwotę nie większą niż 36 357 003

Art. 2. 
Tworzy się ogólną rezerwę budżetową w wysokości 600 000 tys. zł 

Art. 5. 
Prognozowany średnioroczny wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych wynosi 104,1% 

Art. 6. 
Prognozowane przeciętne miesięczne wynagrodzenie brutto w gospodarce narodowej wynosi 4 800 zł 

Art. 7. 
Ustawa wchodzi w życie z dniem ogłoszenia z mocą od dnia 1 stycznia 2020 roku.


Załącznik nr 1 
Dochody Budżetu Państwa w 2020 r. (w tysiącach złotych) 


I. DOCHODY OGÓŁEM 375 630 939
1. Dochody podatkowe 340 130 939
1.1. Podatki pośrednie 249 725 025
z tego:
Podatek od towarów i usług 162 229 479
Podatek akcyzowy 85 770 143 
Podatek od gier 1 655 403 
1.2. Podatek dochodowy od osób prawnych 44 936 872 
1.3. Podatek dochodowy od osób fizycznych 42 168 129
1.4. Podatek tonażowy 10 
1.5. Podatek od wydobycia niektórych kopalin 3 300 903 
2. Dochody niepodatkowe 34 100 000 
2.1. Dywidendy 5 500 000 
2.2. Wpłaty z zysku z Narodowego Banku Polskiego 4 000 000 
2.3. Cło 2 600 000 
2.4. Opłaty, grzywny, odsetki i inne dochody niepodatkowe 20 000 000 
2.5. Wpłaty jednostek samorządu terytorialnego 2 000 000 
3. Środki z Unii Europejskiej i innych źródeł... 1 400 000


Załącznik nr 2 
Wydatki Budżetu Państwa na rok 2020 
Zestawienie zbiorcze według działów
 

II. OGÓŁEM (w tysiącach zł) 412 587 942
010 Rolnictwo i łowiectwo 8 933 610
020 Leśnictwo 3 405 000
050 Rybołówstwo i rybactwo 197 203 
100 Górnictwo i kopalnictwo 586 872
150 Przetwórstwo przemysłowe 889 888
500 Handel 694 184 
550 Hotele i restauracje 24 575
600 Transport i łączność 10 926 362
630 Turystyka 51 231 
700 Gospodarka mieszkaniowa 5 331 368
710 Działalność usługowa 775 738
720 Informatyka 320 841 
730 Nauka 7 490 024
750 Administracja publiczna 10 190 935 
751 Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa 1 661 657
752 Obrona narodowa 50 284 000
753 Obowiązkowe ubezpieczenia społeczne 87 481 106 
754 Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa  15 000 000
755 Wymiar sprawiedliwości 12 010 405 
757 Obsługa długu publicznego  48 980 000
758 Różne rozliczenia 97 558 307
801 Oświata i wychowanie 4 024 329 
805 Szkolnictwo wyższe 14 612 304 
851 Ochrona zdrowia 8 491 794
852 Pomoc społeczna 14 839 101 
853 Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej 3 938 300
854 Edukacyjna opieka wychowawcza 321 312
900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska 414 561
921 Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego 2 600 000
925 Ogrody botaniczne i zoologiczne oraz naturalne obszary i obiekty chronionej przyrody 110 631 
926 Kultura fizyczna 389 773


1. Założenia makroekonomiczne 

wzrost PKB – 5,6% 
inflacja - 4,1% 
przeciętne wynagrodzenie - 4 800 zł 
bezrobocie - 7,0% 

2. Przewidywane saldo i dług sektora finansów publicznych

Przewidujemy, że PKB w cenach bieżących wyniesie w 2020 r. 2 512,2 mld zł. 
Deficyt sektora finansów publicznych wyniesie 2,6% PKB. 
Państwowy Dług Publiczny w dniu 31 grudnia 2020 wyniesie 1107 mld zł, czyli 44,5% PKB 


Król Polski: (-)Michał
Michał II, Król Senior

Awatar użytkownika
Michał Ajna
Posty: 5354
Rejestracja: 20 wrz 2015, 21:57

Re: Dziennik Ustaw

Postautor: Michał Ajna » 16 wrz 2016, 13:42

Ustawa z dnia 20 kwietnia 2020 roku o zmianie ustawy o samorządzie gminnym oraz niektórych ustaw


Art. 1
W ustawie o samorządzie gminnym w art. 7 ust. 1 dodaje się punkt 21) w brzmieniu:
"Budowy przedszkoli na terenie gminy, oraz reagowania na zmiany demograficzne"


Art. 2
W ustawie o systemie oświaty w Art. 14 ust. 5 nadaje się brzmienie
"Gminy mają obowiązek rozpatrzenia w ciągu 30 dni wniosku o stworzenie przedszkola gdy przez mieszkańców gminy zostanie zgłoszony wniosek o założenie przedszkola poparty przynajmniej liczbą 50 podpisów rodziców lub opiekunów prawnych
1) Każdy z podpisanych pod wnioskiem obywateli musi być rodzicem lub opiekunem prawnym przynajmniej jednego dziecka w wieku przedszkolnym bądź młodszego (wniosek pisany jest w imieniu dziecka nie w imieniu pojedynczego rodzica lub opiekuna prawnego).

Art. 3
Ustawa wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

Król Polski: (-)Michał

Ustawa z 20 kwietnia 2020 roku o Narodowym Programie Rozwoju Spółdzielczości Rolnej

Art. 1
Wprowadza się w życie "Narodowy Program Rozwoju Spółdzielczości Rolnej".

Art. 2
W celu wykonania Narodowego Programu Rozwoju Spółdzielczości Rolnej tworzy się Fundusz Rozwoju Spółdzielczości którego dysponentem jest Minister właściwy ds. rolnictwa.
1) Wysokość środków Funduszu ustala się na kwotę 400 mln złotych rocznie.
2) Fundusz istnieje nie krócej niż do roku 2024.

Art. 3
Program Rozwoju Spółdzielczości ma za zadanie doprowadzić do zwiększenia zasobów spółdzielni rolniczych w kraju, oraz zwiększyć wartość produkcyjną spółdzielni.

Art. 4
Spółdzielnie rolne otrzymują w ramach programu, prawo do uzyskania wielokrotnej pożyczki na zakup sprzętu produkcyjnego.
1) Wysokość wszystkich pożyczek przeznaczonych na jedną spółdzielnie nie może przekroczyć kwoty 250 000zł.
2) Kwotę pożyczki oraz czas spłaty nie dłuższy niż 10 lat, ustala każdorazowo regionalny oddział Agencji Rozwoju i Modernizacji Rolnictwa (lub instytucji tożsamej) , odpowiedzialny za region prowadzenia spółdzielczej działalności.
3) Oprocentowanie pożyczki nie może przekroczyć 3% w skali roku.

Art. 5
Wzór wniosku o pożyczkę ustala w drodze rozporządzenia minister ds rolnictwa.
1)We wzorze należy zawrzeć informację o wysokości wnioskowanej kwoty,
2)Celu i przeznaczeniu pożyczki
3) Formie prowadzonej działalności spółdzielczej
4) Posiadanych przez spółdzielnie środków produkcji.

Art. 6
W przypadku znacznego zwiększenia zatrudnienia i produkcji w spółdzielni po otrzymaniu pożyczki, Minister ds. rolnictwa ma prawo do umorzenia odsetek od pożyczki a także zwolnienia z kwot pozostałych do spłaty.

Art. 7
Środki z pożyczki muszą być przeznaczone na zakup sprzętu rolniczego, w tym ciągników oraz maszyn produkcyjnych.
1) Środki nie mogą być przeznaczone na pojazdy osobowe, ciężarowe ani żadne nie związane bezpośrednio z produkcją rolną.

Art. 8
Pożyczka może być dofinansowaniem do zakupu dalszych gruntów lub sfinansowania ich dzierżawy jednak kwota pożyczki nie może być większa niż 50% kosztów poniesionych przez spółdzielnię w ramach dzierżawy czy zakupu.

Art. 9
Dysponentem bezpośrednim środków w ramach ustawy jest Ministerstwo ds. rolnictwa zaś korespondentem jest Agencja Rozwoju i Modernizacji Rolnictwa lub instytucja tożsama.

Art. 10
W ramach programu tworzy się krajowy Plan zagospodarowania rolnego który zobowiązuje gminy do tworzenia planów zagospodarowania terenów rolnych
1) Plany wykonywane są corocznie i uwzględniają one geologiczną specyfikację terenu gminy, klasyfikacji gruntów rolnych oraz określają preferowany sposób zasiewu
2) W ramach planu zagospodarowania rolnego określa się zasoby gospodarstw na terenie gminy oraz ich średni areał
3) W ramach planu zagospodarowania rolnego, gminy określają również warunki geologiczne i klimatyczne dla wybranych rodzajów zbóż, owoców, warzyw

Art. 11
W ramach programu ustala się obowiązek stworzenia przez Ośrodki Doradztwa Rolniczego, systemu pomocy eksperckiej opieranej na podstawie planów zagospodarowania rolnego który:
1) Pomoże rolnikom w ustaleniu preferencyjnych dla danego rejonu rodzajów upraw
2) Ustali szanse zysków i strat przy zasiewie
3) Zapewni wsparcie merytoryczne i praktyczne przy doborze odpowiedniego sprzętu oraz zapewni w razie potrzeby kontakt bieżący z ekspertem w sprawie porad doraźnych

Art. 12
W ramach programu prowadzi się kooperacje ze szkołami wyższymi, średnimi i zawodowymi o profilu rolniczym w zakresie zatrudniania absolwentów oraz pomocy w informowaniu o potrzebach spółdzielni w zakresie wykształconej kadry zarządczej czy produkcyjnej.

Art. 13
W ramach programu prowadzi się przy Agencji Rozwoju i Modernizacji Rolnictwa (lub instytucji tożsamej) listę skupów oraz partnerów handlowych którzy chcą rozpocząć współpracę ze spółdzielniami.
1) Na ARiMR składa się obowiązek prowadzenia aktywnej polityki poszukiwawczej w zakresie kojarzenia partnerów na linii skup/przedsiębiorstwa produkcyjne/agencje rolne - spółdzielnie rolnicze.

Art. 14
W ramach programu tworzy się instytucję "Spółdzielni rolnej chronionej".
1) Spółdzielnia rolna chroniona, to spółdzielnia która złoży deklarację przystąpienia do programu za pośrednictwem ARiMR, i zobowiązuje się do poszerzania zatrudnienia i obszaru spółdzielni w czasie nie krótszym niż 3 lata
2) Spółdzielnia rolna chroniona, otrzymuje 50% zniżkę w podatku rolnym
3) W przypadku szkód wyrządzonych przez klęski żywiołowe, spółdzielnia otrzymuje pierwszeństwo w wypłacie środków w ramach interwencji kryzysowej
4) Spółdzielnia rolna chroniona nabywa prawo do otrzymania jednorazowej pożyczki w ramach Funduszu Rozwoju Spółdzielczości Rolnej na utrzymanie zatrudnienia w niezmienionym poziomie na okres jednego roku (w razie klęski żywiołowej) jednak w kwocie nie przekraczającej 25 000zł. W przypadku zmniejszenia areału i stanu osobowego w spółdzielni, pożyczka staje się zwrotna natychmiast.

Art. 15
Ustawa wchodzi w życie z dniem ogłoszenia w dzienniku ustaw.

Król Polski: (-)Michał
Michał II, Król Senior

Jan Wolański
Posty: 192
Rejestracja: 10 wrz 2016, 17:04

Re: Dziennik Ustaw

Postautor: Jan Wolański » 18 wrz 2016, 10:20

Uchwała Sejmu RP
z dnia 24 kwietnia 2020 roku
w sprawie skrócenia kadencji Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej


Art. 1.
Sejm Rzeczypospolitej Polskiej, na podstawie art. 97 ust. 4 Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej, postanawia skrócić swoją kadencję.

Art. 2.
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.


p. o. Marszałka Sejmu: (-) Marek Kuchciński


Wróć do „Rada Ministrów RP”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości

cron