Ostatnie przesłuchania przed wyborem prezesów mediów publicznychRada Mediów Publicznych przeprowadziła ostatni etap konkursu na stanowiska prezesów Telewizji Polskiej i Polskiego Radia. Podczas rozmów każdy z kandydatów miał przedstawić swoją wizję mediów pod jego kierownictwem. Do ostatniego etapu dopuszczono 4 kandydatów na prezesa TVP oraz 3 kandydatów na prezesa Polskiego Radia.Kandydaci musieli wykazać się wiedzą z zakresu zarządzania, mediów elektronicznych, realizacji interesu publicznego w mediach. Wymagana była też znajomość zagadnień z zakresu kultury, gospodarki, finansów oraz prawa.
W ostatniej rundzie konkursu na prezesa TVP udział wzięli Iwona Schymalla, Krzysztof Stanowski, Jacek Karnowski i Kamil Durczok.
Durczok w wystąpieniu mówił, że należy zwiększyć obiektywizm informacji, wprowadzić więcej audycji kulturalnych oraz edukacyjnych (zarówno dla dzieci, jak i seniorów), przedstawił także kilka propozycji na audycje publicystyczne.
Iwona Schymalla mówiła o planie zmniejszanie przerośniętego zatrudnienia w zakresie pracowników administracyjnych, opowiedziała również o planie zwiększenia liczby spektakli Teatru Telewizji.
Krzysztof Stanowski opowiedział o planie zmniejszenia ilości kanałów telewizji, które generują olbrzymie koszty i, nierzadko, służą głównie do powtórek, zwiększenia liczby seriali "misyjnych" oraz rozwinięcia oferty sportowej na różne dyscypliny sportu.
Ostatni kandydat, Jacek Karnowski mówił przede wszystkim o planie zwiększenia pluralizmu w mediach, programie rzetelnej oceny obiektywności dziennikarzy, zapowiedział też ściślejszą współpracę między mediami publicznymi, zwiększenie uprawnień dyrektorów oraz rozwinięcie serwisu VOD.
Do ostatniego etapu konkursu na stanowisko prezesa Polskiego Radia zakwalifikowali się Magdalena Jethon, Tomasz Sianecki i Kamil Dąbrowa.
Sianecki w wystąpieniu przed RMP mówił o zamiarze przeprowadzenia całkowitej kontroli sprzętu oraz planie zakupu nowocześniejszych technologicznie sprzętów, mówił również, że należy profilować poszczególne stacje do odbiorców i nie konkurować z nadawcami komercyjnymi.
Dąbrowa zaproponował zmianę formuły płatności pracownikom (mają otrzymywać pensję za każdą przepracowaną godzinę), zapowiedział realizację programów z różnych miejsc w Polsce, zwiększenie liczby audycji skierowanych do poszczególnych grup wiekowych, audycje krzewiące tolerancję (m.in. wywiady z obcokrajowcami, mieszkającymi w Polsce) oraz zwiększenie dynamiczności informacji, a także zwiększenie aktywności w social mediach.
Jethon zaproponowała całkowitą likwidację reklam, mówiła, że chce stworzyć w Polskim Radiu miejsce do ścierania się ze sobą różnych poglądów oraz miejsce inspirujące, twórcze; nie chce robić z PR kolejnej komercyjnej rozgłośni - a "świątynię dobrego dziennikarstwa. Jethon zaproponowała też zmniejszenie liczby audycji, które nie mają waloru edukacyjnego oraz postawienie na jakość, nie ilość.
Jak udało nam się nieoficjalnie dowiedzieć od jednego z członków, najgorzej ocenieni zostały Iwona Schymalla oraz Magdalena Jethon, ale nasz rozmówca podkreśla, że jeszcze nic nie jest przesądzone.
Ostateczny wynik konkursu ma być znany na początku lipca.