[Rząd]: o zmianie ustawy o wspieraniu rozwoju usług i sieci telekomunikacyjnych

Marszałek: Ilona Antoniszyn-Klik
Sejm w latach 2030-34
Awatar użytkownika
Marta Fornero-Piotrowska
Posty: 3004
Rejestracja: 27 gru 2022, 15:50

[Rząd]: o zmianie ustawy o wspieraniu rozwoju usług i sieci telekomunikacyjnych

Postautor: Marta Fornero-Piotrowska » 27 sty 2023, 19:39

Wicemarszałek Radziwiłł:

Otwieram debatę nad rządowym projektem ustawy o zmianie ustawy o wspieraniu rozwoju usług i sieci telekomunikacyjnych. Proszę o zabranie głosu sprawozdawcę projektu, panią minister Barbarę Nowacką.
Ustawa
z 2032 roku
o zmianie ustawy o wspieraniu rozwoju usług i sieci telekomunikacyjnych


Art. 1. W ustawie z dnia 7 maja 2010 r. o wspieraniu rozwoju usług i sieci telekomunikacyjnych wprowadza się następujące zmiany:
1) w art. 2 w ust. 1 w pkt 9 kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 10 w brzmieniu:
„10) pustostan – niezamieszkały lub nieużytkowany na cele prowadzenia działalności gospodarczej lub rolniczej albo z zakresu działów specjalnych produkcji rolnej, lub na cele publiczne budynek, który:
a) nie spełnia wymogów określonych w przepisach w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, w zakresie pomieszczeń przeznaczonych na pobyt stały lub czasowy ludzi, wydanych na podstawie art. 7 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane, lub
b) został wyłączony w całości z użytkowania z uwagi na zły stan techniczny, lub
c) jest przewidziany do rozbiórki.”;
2) w art. 16a:
a) w ust. 3 pkt 3 otrzymuje brzmienie:
„3) wpływy z kar pieniężnych, o których mowa wart. 29d ust. 13 i art. 29q ust. 1 niniejszej ustawy, oraz art. 209 ust. 1 i 11 ustawy, o której mowa w pkt 1;”,
b) w ust. 4 po pkt 2 dodaje się pkt 2a i 2b w brzmieniu:
„2a) koszty utrzymania i uruchomienia systemu, o którym mowa w art. 29j;
2b) dofinansowanie lub finansowanie funkcjonowania w gminie Koordynatora Szerokopasmowego, o którym mowa w art. 29p ust. 1;”,
c) ust. 8 otrzymuje brzmienie:
„8. Dysponent Funduszu może, w drodze zarządzenia, powierzyć jednostce organizacyjnej mu podległej lub przez niego nadzorowanej wykonywanie w jego imieniu zadań w zakresie udzielania wsparcia lub obsługi Funduszu, w szczególności dysponowanie rachunkiem Funduszu, prowadzenie naborów wniosków o udzielenie wsparcia, zawieranie umów o udzielenie wsparcia, dokonywanie wypłat z rachunku Funduszu na rzecz beneficjentów, kontrolowanie i rozliczanie udzielonego wsparcia oraz dochodzenie zwrotu środków Funduszu.”;
3) po rozdziale 2b dodaje się rozdział 2c w brzmieniu:
„Rozdział 2c
System Informacyjny o Dostępie do Usług Stacjonarnego Internetu Szerokopasmowego
Art. 29j. System Informacyjny o Dostępie do Usług Stacjonarnego Internetu Szerokopasmowego, zwany dalej „SIDUSIS”, jest publiczną bazą danych, prowadzoną przez ministra właściwego do spraw informatyzacji, zawierającą informacje o punktach adresowych, w których:
1) jest możliwe świadczenie,
2) jest planowane zapewnienie możliwości świadczenia w wyniku realizacji inwestycji finansowanych ze środków publicznych,
3) w ciągu 3 lat jest planowane zapewnienie możliwości świadczenia w wyniku realizacji inwestycji ze środków prywatnych
– za pomocą stacjonarnych lub ruchomych sieci telekomunikacyjnych usług transmisji danych zapewniających stacjonarny szerokopasmowy dostęp do Internetu.
Art. 29k. 1. W celu prezentowania w SIDUSIS informacji, o których mowa w art. 29j pkt 1, podmioty, o których mowa w art. 29 ust. 2, przekazują do SIDUSIS informacje o:
1) podmiocie dostarczającym usługę,
2) rodzaju usługi – detalicznej lub hurtowej,
3) maksymalnej przepustowości oferowanej usługi,
4) medium transmisyjnym infrastruktury telekomunikacyjnej,
5) danych kontaktowych przedstawiciela podmiotu, o którym mowa w pkt 1, umożliwiających zamówienie usługi,
6) adresie strony internetowej zawierającej ofertę z cennikiem
– oraz aktualizują je w każdy piątek, a w przypadku dni ustawowo wolnych od pracy w drugi kolejny dzień roboczy, albo przekazują w tym terminie oświadczenie o aktualności dotychczas przekazanych informacji.
2. W celu prezentowania w SIDUSIS informacji, o których mowa w art. 29j pkt 2, SIDUSIS umożliwia wymianę informacji między bazami informacji o przebiegu realizacji inwestycji finansowanych ze środków publicznych zapewniających możliwość świadczenia usług transmisji danych zapewniających stacjonarny szerokopasmowy dostęp do Internetu.
3. W celu prezentowania w SIDUSIS informacji, o których mowa w art. 29j pkt 3, podmioty, o których mowa w art. 29 ust. 2, przekazują do SIDUSIS informacje o:
1) podmiocie planującym lub realizującym inwestycję,
2) rodzaju usługi, jaka będzie świadczona po ukończeniu realizacji inwestycji – detalicznej lub hurtowej,
3) maksymalnej przepustowości usług, które będą świadczone,
4) medium transmisyjnym infrastruktury telekomunikacyjnej planowanej w ramach inwestycji,
5) danych kontaktowych przedstawiciela podmiotu, o którym mowa w pkt 1,
6) planowanym terminie rozpoczęcia świadczenia usług, o których mowa w pkt 2
– oraz aktualizują je do 10. dnia kolejnego miesiąca, według stanu na ostatni dzień miesiąca poprzedzającego, albo przekazują w tym terminie oświadczenie o aktualności dotychczas przekazanych informacji.
4. Podmioty, o których mowa w art. 29 ust. 2, które nie umożliwiają świadczenia usług transmisji danych zapewniających stacjonarny szerokopasmowy dostęp do Internetu lub nie planują realizacji inwestycji finansowanych ze środków prywatnych zapewniających możliwość świadczenia tych usług, przekazują do SIDUSIS oświadczenie w tej sprawie w terminie do dnia 31 stycznia, według stanu na dzień 31 grudnia roku poprzedniego.
Art. 29l. 1. SIDUSIS jest prowadzony w systemie teleinformatycznym, który zapewnia gromadzenie, aktualizację i udostępnianie informacji, o których mowa w ust. 4 pkt 1, art. 29j oraz art. 29k ust. 1 i 3 w sposób jednolity dla obszaru całego kraju.
2. SIDUSIS zapewnia publiczny, nieodpłatny dostęp do informacji, o których mowa w art. 29j oraz art. 29k ust. 1 i 3, przez stronę internetową.
3. SIDUSIS zapewnia:
1) bezpośrednie wprowadzanie informacji, o których mowa w art. 29j, art. 29k ust. 1 i 3 oraz oświadczeń, o których mowa w art. 29k ust. 4, a także ich aktualizowanie za pomocą formularzy elektronicznych przez stronę internetową SIDUSIS;
2) identyfikację osoby lub podmiotu wprowadzającego lub aktualizującego informacje, o których mowa w art. 29j, art. 29k ust. 1 i 3, lub przekazującego oświadczenie, o którym mowa w art. 29k ust. 4;
3) przetwarzanie informacji, o których mowa w art. 29j, art. 29k ust. 1 i 3 oraz wynikających z czynności, o których mowa w ust. 4, w tym wykonywanie analiz oraz agregację tych informacji.
4. SIDUSIS umożliwia za pomocą formularzy elektronicznych:
1) oznaczanie budynków jako pustostanów,
2) zgłoszenie zapotrzebowania w danym punkcie adresowym na usługę stacjonarnego szerokopasmowego dostępu do Internetu,
3) weryfikację i potwierdzenie zgodności informacji zgromadzonych w SIDUSIS ze stanem faktycznym w zakresie informacji, o których mowa w art. 29j pkt 1
– oraz przekazanie danych kontaktowych zgłaszającego.
5. W przypadku gdy zgłoszone zapotrzebowanie na usługi szerokopasmowego dostępu do Internetu dotyczy nieruchomości, na której możliwe jest świadczenie detalicznej usługi transmisji danych zapewniającej stacjonarny szerokopasmowy dostęp do Internetu, SIDUSIS umożliwia wysłanie automatycznego powiadomienia, zawierającego dane kontaktowe zgłaszającego, o takim zapotrzebowaniu do podmiotu, o którym mowa w art. 29k ust. 1 pkt 1.
6. Przekazanie informacji, o których mowa w ust. 4 oraz w art. 29k ust. 1, 3 i 4, zawiera oświadczenie osoby, o której mowa w art. 29m ust. 5, o następującej treści: „Świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia wynikającej z art. 233 § 6 Kodeksu karnego oświadczam, że przekazane informacje są zgodne z prawdą.” Klauzula ta zastępuje pouczenie organu uprawnionego do odebrania oświadczenia o odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.
7. Lokalizowanie przestrzenne, wprowadzanie oraz aktualizacja informacji, o których mowa w ust. 4 pkt 1, oraz art. 29j, następuje w oparciu o informacje pochodzące z baz danych, o których mowa w art. 4 ust. 1a pkt 2, 4 i 6 ustawy z dnia 17 maja 1989 r. – Prawo geodezyjne i kartograficzne. Główny Geodeta Kraju, na wniosek ministra właściwego do spraw informatyzacji lub jednostki, o której mowa w art. 29n, udostępnia informacje z tych baz danych w terminie 30 dni od dnia otrzymania wniosku.
Art. 29m. 1. Minister właściwy do spraw informatyzacji zapewnia funkcjonowanie SIDUSIS, w tym:
1) zapewnia ochronę przed nieuprawnionym dostępem do SIDUSIS;
2) zapewnia integralność danych w SIDUSIS;
3) zapewnia dostępność SIDUSIS dla podmiotów przetwarzających dane w tym systemie;
4) przeciwdziała uszkodzeniom SIDUSIS;
5) określa zasady bezpieczeństwa przetwarzanych danych, w tym danych osobowych;
6) określa zasady zgłoszenia naruszenia ochrony danych osobowych;
7) zapewnia rozliczalność działań dokonywanych na danych w SIDUSIS.
2. Minister właściwy do spraw informatyzacji jest administratorem danych przetwarzanych w SIDUSIS.
3. Korzystanie z SIDUSIS w celu wprowadzania informacji, o których mowa w art. 29j, art. 29k ust. 1 i 3 oraz oświadczeń, o których mowa w art. 29k ust. 4, wymaga utworzenia w tym systemie konta stanowiącego wydzieloną część tego systemu, zawierającą zbiór danych identyfikujących użytkownika z przyporządkowanymi zasobami tego systemu.
4. W SIDUSIS gromadzone są następujące informacje identyfikujące użytkownika posiadającego konto:
1) nazwa podmiotu w imieniu którego użytkownik dokonuje czynności lub przekazuje informacje;
2) imię i nazwisko;
3) numer PESEL;
4) adres poczty elektronicznej;
5) numer telefonu.
5. Uwierzytelnienie osoby występującej w imieniu własnym lub w imieniu podmiotu dokonującego czynności, o których mowa w art. 29l ust. 4, oraz podmiotu przekazującego informacje, o których mowa w art. 29k ust. 1, 3 i 4, następuje w sposób, o którym mowa w art. 20a ust. 1 lub 2 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.
Art. 29n. Minister właściwy do spraw informatyzacji może powierzyć prowadzenie SIDUSIS w całości albo w części jednostce organizacyjnej mu podległej lub przez niego nadzorowanej.
Art. 29o. Minister właściwy do spraw informatyzacji określi i udostępni w Biuletynie Informacji Publicznej na swojej stronie podmiotowej standardy technologiczne funkcjonowania SIDUSIS oraz wprowadzania i przetwarzania w niej informacji.
Art. 29p. 1. W urzędzie gminy, o którym mowa w art. 33 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym, może zostać wyznaczony Koordynator Szerokopasmowy.
2. Koordynator Szerokopasmowy reprezentuje gminę w kwestiach związanych z rozwojem i utrzymaniem sieci szerokopasmowych na terenie gminy, w szczególności:
1) zapewnia mieszkańcom gminy możliwość dokonania czynności, o których mowa w art. 29l ust. 4;
2) stanowi punkt kontaktowy dla przedsiębiorców telekomunikacyjnych posiadających na terenie gminy sieci szerokopasmowe lub planujących budowę takich sieci;
3) podejmuje działania wspierające, informacyjne oraz promocyjne na rzecz prowadzonych bądź planowanych inwestycji telekomunikacyjnych na terenie gminy.
3. Minister właściwy do spraw informatyzacji może udzielić gminie dotacji z Funduszu na dofinansowanie lub finansowanie funkcjonowania Koordynatora Szerokopasmowego w urzędzie gminy, w tym na realizację zadań, o których mowa w ust. 2. Dofinansowanie lub finansowanie, o którym mowa w zdaniu pierwszym, udziela się na wniosek gminy, złożony ministrowi właściwemu do spraw informatyzacji.
Art. 29q. 1. Podmiot, który nie wypełnia obowiązku, o którym mowa w art. 29k ust. 1, 3 lub 4, albo nie przekazuje wszystkich informacji, o których mowa w art. 29k ust. 1, 3 lub 4 lub przekazuje te informacje niezgodne z prawdą, podlega karze pieniężnej w wysokości od 100 zł do 100 000 zł.
2. Karę pieniężną, w drodze decyzji, wymierza minister właściwy do spraw informatyzacji, biorąc pod uwagę liczbę i wagę stwierdzonych uchybień oraz naruszonych przez podmiot obowiązków.
3. Decyzji o nałożeniu kary pieniężnej nie nadaje się rygoru natychmiastowej wykonalności.”;

Art. 2. Minister właściwy do spraw informatyzacji ogłosi w Dzienniku Ustaw Rzeczypospolitej Polskiej komunikat określający termin wdrożenia systemu, o którym mowa w art. 29j ustawy zmienianej w art. 1. Komunikat ogłasza się w terminie nie krótszym niż 30 dni przed dniem wdrożenia systemu, określonym w tym komunikacie.
Art. 3. Minister właściwy do spraw informatyzacji udostępni standardy technologiczne, o których mowa w art. 29o ustawy zmienianej w art. 1, w terminie 30 dni przed dniem wdrożenia systemu, o którym mowa w komunikacie wydanym na podstawie art. 2.
Art. 4. Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej przekazuje do systemu, o którym mowa w art. 29j ustawy zmienianej w art. 1, informacje pochodzące z inwentaryzacji, o której mowa w art. 29 ust. 1 tej ustawy, niezwłocznie na wniosek ministra właściwego do spraw informatyzacji albo jednostki, o której mowa w art. 29n ustawy zmienianej w art. 1, jednak nie później niż na 14 dni przed dniem wdrożenia systemu.
Art. 5. Podmioty przekazują po raz pierwszy informacje, o których mowa w art. 29k ust. 1 ustawy zmienianej w art. 1, w terminie 30 dni od dnia wdrożenia systemu, o którym mowa w art. 29j ustawy zmienianej w art. 1.
Art. 6. Dotychczasowe przepisy wykonawcze wydane na podstawie art. 16a ust. 9 ustawy zmienianej w art. 1 zachowują moc do dnia wejścia w życie przepisów wykonawczych wydanych na podstawie art. 16a ust. 9 ustawy zmienianej w art. 1, jednak nie dłużej niż przez 12 miesięcy od dnia wejścia w życie niniejszej ustawy, oraz mogą być zmieniane na podstawie tych przepisów.
Art. 7. Ustawa wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia, z wyjątkiem art. 1 pkt 2 w zakresie art. 29j pkt 2 i 3 oraz art. 29k ust. 2 i 3, które wchodzą w życie z dniem 1 czerwca 2033 r.



Sprawozdawca: Barbara Nowacka, Minister Technologii i Innowacyjności
Uzasadnienie:

Pani Marszałek,
Wysoka Izbo,

W chwili obecnej brak jest publicznego, centralnego systemu, który jako baza danych, prezentowałby (aktualizowane w sposób ciągły) informacje o punktach adresowych, które są w zasięgu sieci szerokopasmowych. W związku z tym obywatele nie mają odpowiedniego dostępu do informacji o tym czy mogą skorzystać z wybudowanych sieci szerokopasmowych czy nie (w przypadku ich braku), jakiego rodzaju usługi są świadczone, jaka jest oferta dostępu do Internetu szerokopasmowego – w tym cennik, oraz z kim należy się skontaktować w celu zawarcia umowy. Dodatkowo obywatele mają prawo wiedzieć, kto realizuje inwestycję w ich okolicy i kiedy będą dostępne usługi. Z drugiej strony – przedsiębiorcom telekomunikacyjnym, brak jest wiedzy o pustostanach, a więc punktach adresowych gdzie na pewno nie znajdą klienta na swoje usługi.

Projektowana ustawa ma na celu stworzenie ram prawnych dla Systemu Informacyjnego o Dostępie do Usług Stacjonarnego Internetu Szerokopasmowego (SIDSUSIS), który w swoich funkcjonalnościach rozwiąże ww. problemy. Zbieranie danych, w sposób de facto ciągły, ma kluczowe znaczenie dla informowania obywateli o postępach w realizowanych projektach, na które oni oczekują. Z jednej strony będą oni mieli wiedzę czy czekać na uruchomienie usług stacjonarnych czy też zdecydować się na usługi mobilne. Z drugiej strony takie zaplanowanie dokonywanych wyborów przez obywateli powinno w ocenie projektodawcy skutkować wzrostem wysycenia wybudowanych sieci telekomunikacyjnych.

W zamierzeniach projektodawcy SIDUSIS ma być pierwszą tak rozbudowaną centralną bazą danych o możliwości korzystania z usług szerokopasmowego dostępu do Internetu. Inwentaryzacja infrastruktury i usług telekomunikacyjnych dokonywana przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej to bardzo szczegółowy proces, obejmujący w sposób niemal wyczerpujący informacje o parametrach istniejących sieci szerokopasmowych oraz usług świadczonych na rynku telekomunikacyjnym – z tego powodu (duże obciążenie sprawozdawcze dla podmiotów zobowiązanych) proces ten nie jest obecnie realizowany częściej niż raz w roku, a w przyszłości nie będzie realizowany częściej niż raz na pół roku. Z punktu widzenia osób poszukujących informacji o usługach dostępnych w dowolnym punkcie adresowym jest to rozwiązanie dalece niewystarczające. SIDUSIS ma to zmienić, ze względu na aktualizację informacji w każdy piątek, obywatel w ramach jednego punktu kontaktowego otrzyma w końcu rzetelną i prawdziwie aktualną informację o usługach stacjonarnego dostępu do Internetu, możliwych do świadczenia w danej lokalizacji.

Dla ministra właściwego do spraw informatyzacji SIDUSIS będzie niezwykle cennym narzędziem do przeprowadzania analiz przyrostu gospodarstw domowych objętych zasięgiem sieci szerokopasmowych (nawet w ujęciu tygodniowym oraz dla wybranego obszaru administracyjnego), a także w zakresie zgłaszania popytu na tego typu usługi. Jest to kluczowe dla podejmowanych przez ministra działań z zakresu kreowania polityki telekomunikacyjnej kraju. Projekt wpisuje się w zakres przedmiotowy ustawy z dnia 7 maja 2010 r. o wspieraniu rozwoju usług i sieci telekomunikacyjnych w zakresie, o którym mowa w art. 1 ust. 1 pkt 1 tej ustawy.

Koszty budowy i utrzymania systemu SIDUSIS oszacowano łącznie na 6,1 mln zł. Projekt ustawy jest zgodny z prawem Unii Europejskiej, nie wpłynie również negatywnie na sytuację rodzin z dziećmi.

Dziękuję.


og: 48h
Marta Fornero-Piotrowska - przewodnicząca Parlamentu Europejskiego XIII kadencji (od 2039)

Premier RP (2020; 2032-37), minister sprawiedliwości (2015-22), senator RP (2015-34), posłanka na Sejm (2034-39), marszałek woj. pomorskiego (2026-32)

Awatar użytkownika
Fryderyk Skarbinski
Posty: 1066
Rejestracja: 26 lip 2017, 23:33

Re: [Rząd]: o zmianie ustawy o wspieraniu rozwoju usług i sieci telekomunikacyjnych

Postautor: Fryderyk Skarbinski » 28 sty 2023, 0:38

Leonard Zachariasiewicz

Pani Marszałek!
Wysoka Izbo!

W uzasadnieniu wnioskodawcy wskazują, że dotychczasowa sprawozdawczość wykonywana raz do roku w tym zakresie jest dużym obciążeniem dla firm tymczasem chcą wprowadzić konieczność raportowania w trybie tygodniowym podobnych danych nie zająkając się ani słowem o tym jak dużym dodatkowym obciążeniem biurokratycznym będzie to dla firm w szczególności z branży telekomunikacyjnej. Oczywiście nakładanie nowych obciążeń administracyjnych bez usunięcia innych równoważnych jest sprzeczne z przepisami ustawy o zasadzie jeden za jeden.

Pragnę także przypomnieć, że istnieje System Informacyjny o Infrastrukturze Szerokopasmowej którego celem jest zapewnienie wsparcia w zarządzaniu oraz koordynacji projektów dotyczących budowy infrastruktury szerokopasmowej na obszarach wymagających interwencji. W oczywisty sposób zarówno dane przechowywane w SIIS i proponowanym systemie, a także cele ich istnienia są w dużej mierze tożsame i obie ewidencje będą się dublować. W związku z tym nie widzę uzasadnienia innego niż marnotrawienie publicznych pieniędzy dla utrzymywania obu. Tym bardziej, że te same cele można osiągnąć unowocześniając, rozbudowując i upubliczniając zasoby zgromadzone w SIIS.

Ponadto w wielu województwach w ramach prowadzonych inwestycji powstały także systemy paszportyzacji zbierające informacje o powstałych w ramach tych inwestycji sieciach i umożliwiające ich inwentaryzację. W związku z tym mam pytanie do wnioskodawców dlaczego nie chcą skorzystać z tego dorobku i wykorzystać już istniejących danych na ten temat? Przykładem z sukcesem przeprowadzonej paszportyzacji może być chociażby Dolnośląska Sieć Szerokopasmowa. Paszportyzacja ma także wiele zalet nad proponowaną w ustawie bazą danych z informacjami o punktach adresowych, bo chociażby w sposób wizualny pokazuje dokąd dociera cała sieć. To jest istotne zwłaszcza w przypadku działek inwestycyjnych, które nie mają jeszcze nadanego adresu.

W związku z powyższymi uwagami klub parlamentarny Rządzić Inaczej będzie głosował przeciwko proponowanej regulacji.

Dziękuję.
Fryderyk Skarbiński - przewodniczący Stowarzyszenia "Rządzić Inaczej", ekonomista behawioralny, doktor ekonomii i psychologii, project manager, działacz społeczny
Obrazek

Awatar użytkownika
Marta Fornero-Piotrowska
Posty: 3004
Rejestracja: 27 gru 2022, 15:50

Re: [Rząd]: o zmianie ustawy o wspieraniu rozwoju usług i sieci telekomunikacyjnych

Postautor: Marta Fornero-Piotrowska » 30 sty 2023, 17:41

Wicemarszałek Radziwiłł:

Zamykam debatę, przechodzimy do głosowania. Kto jest za przyjęciem ustawy zechce podnieść rękę i nacisnąć przycisk? Dziękuję.
Kto jest przeciw?
Dziękuję.
Kto się wstrzymał?
Dziękuję.

og: 48h
Marta Fornero-Piotrowska - przewodnicząca Parlamentu Europejskiego XIII kadencji (od 2039)

Premier RP (2020; 2032-37), minister sprawiedliwości (2015-22), senator RP (2015-34), posłanka na Sejm (2034-39), marszałek woj. pomorskiego (2026-32)

Awatar użytkownika
Marta Fornero-Piotrowska
Posty: 3004
Rejestracja: 27 gru 2022, 15:50

Re: [Rząd]: o zmianie ustawy o wspieraniu rozwoju usług i sieci telekomunikacyjnych

Postautor: Marta Fornero-Piotrowska » 30 sty 2023, 17:41

za
Marta Fornero-Piotrowska - przewodnicząca Parlamentu Europejskiego XIII kadencji (od 2039)

Premier RP (2020; 2032-37), minister sprawiedliwości (2015-22), senator RP (2015-34), posłanka na Sejm (2034-39), marszałek woj. pomorskiego (2026-32)

Awatar użytkownika
Fryderyk Skarbinski
Posty: 1066
Rejestracja: 26 lip 2017, 23:33

Re: [Rząd]: o zmianie ustawy o wspieraniu rozwoju usług i sieci telekomunikacyjnych

Postautor: Fryderyk Skarbinski » 30 sty 2023, 20:56

przeciw
Fryderyk Skarbiński - przewodniczący Stowarzyszenia "Rządzić Inaczej", ekonomista behawioralny, doktor ekonomii i psychologii, project manager, działacz społeczny
Obrazek

Awatar użytkownika
Aleksandra Olszańska
Posty: 347
Rejestracja: 14 lut 2017, 20:20

Re: [Rząd]: o zmianie ustawy o wspieraniu rozwoju usług i sieci telekomunikacyjnych

Postautor: Aleksandra Olszańska » 31 sty 2023, 10:56

za

Księżna Aleksandra Olszańska

Awatar użytkownika
Aleksander Beski
Posty: 2036
Rejestracja: 31 lip 2017, 20:30
Lokalizacja: Częstochowa

Re: [Rząd]: o zmianie ustawy o wspieraniu rozwoju usług i sieci telekomunikacyjnych

Postautor: Aleksander Beski » 01 lut 2023, 18:50

Przeciw
Aleksander Beski - Poseł IV kadencji, członek Rządzić Inaczej.

Awatar użytkownika
Marta Fornero-Piotrowska
Posty: 3004
Rejestracja: 27 gru 2022, 15:50

Re: [Rząd]: o zmianie ustawy o wspieraniu rozwoju usług i sieci telekomunikacyjnych

Postautor: Marta Fornero-Piotrowska » 02 lut 2023, 23:10

Radziwiłł:

Zamykam głosowanie, proszę o podanie wyników.
Marta Fornero-Piotrowska - przewodnicząca Parlamentu Europejskiego XIII kadencji (od 2039)

Premier RP (2020; 2032-37), minister sprawiedliwości (2015-22), senator RP (2015-34), posłanka na Sejm (2034-39), marszałek woj. pomorskiego (2026-32)

Awatar użytkownika
Ignacy Schmidt
Posty: 1187
Rejestracja: 25 lip 2018, 19:48

Re: [Rząd]: o zmianie ustawy o wspieraniu rozwoju usług i sieci telekomunikacyjnych

Postautor: Ignacy Schmidt » 03 lut 2023, 4:38

Przeciw

Administrator
Administrator
Posty: 24076
Rejestracja: 19 kwie 2015, 13:04

Re: [Rząd]: o zmianie ustawy o wspieraniu rozwoju usług i sieci telekomunikacyjnych

Postautor: Administrator » 03 lut 2023, 22:41

Wyniki głosowania:
Głosowało 232 posłów
Za 144
Przeciw 73
Wstrzymało się 15
Sejm ustawę przyjął.


Wróć do „Sejm RP V kadencji”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość